Portale na wizytę papieża i ŚDM szykują specjalne zakładki i programy wideo
Portale internetowe budują specjalne działy poświęcone Światowym Dniom Młodzieży oraz pielgrzymce papieża Franciszka. Zarówno Onet, jak i WP planują programy wideo na żywo.
Onet buduje plenerowe studio na dachu domu handlowego Jubilat w Krakowie. Od 26 do 31 lipca będą stamtąd realizowane dwa programy (w godz. 12-13 i 19-20), prowadzone przez redaktor naczelną serwisów informacyjnych Marzenę Suchan i redaktora Kamila Tureckiego. Ponadto relacje ze ŚDM będą przygotowywać dziennikarze Onetu (główna redakcja serwisu jest w Krakowie), w tym trzech reporterów wideo. - To dla Onetu jedno z najważniejszych wydarzeń w tym roku. Do jego obsługi przykładamy wielką wagę, co z pewnością będzie widać w realizowanych przez nas programach i materiałach redakcyjnych – zapewnia Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu. Na głównej stronie Onet.pl powstanie specjalna sekcja poświęcona ŚDM.
Swój program wideo szykuje też Wirtualna Polska. Portal uruchomi studia telewizyjne w Krakowie i Częstochowie, w których pracować będą reporterzy, realizatorzy i producenci telewizyjni. W trakcie wydarzenia emitowane będą specjalne wydania programu „#dziejesienazywo” poświęcone ŚDM. Ponadto na stronie głównej ruszy dedykowana wydarzeniu sekcja, a w dziale wiadomości znajdzie się raport specjalny na ten temat.
Raport specjalny Interii już działa, trafiają do niego wszystkie materiały związane z uroczystościami przygotowane przez dziennikarzy portalu. - Podzielony jest na trzy sekcje: aktualności, opinie i organizacja. Tuż przed samym wydarzeniem pojawią się w raporcie dodatkowe sekcje poświęcone kolejnym dniom ŚDM. W każdej z nich będzie można łatwo znaleźć program uroczystości i najważniejsze informacje dotyczące organizacji ruchu w tym dniu. Dodatkowo, jeszcze przed rozpoczęciem uroczystości, planujemy serię tekstów pogłębiających tematykę, m.in. reportaże o pielgrzymach i wolontariuszach oraz artykuły traktujące ŚDM z szerszej perspektywy, jako wydarzenie nie tylko duchowe, ale też promocyjne, finansowe i medialne – wyjaśnia Agnieszka Waś-Turecka, zastępca kierownika serwisu Fakty w Grupie Interia.pl. Interia na ŚDM akredytowała 19 dziennikarzy, w tym operatora, montażystę i fotografa. Będą przygotowywać reportaże z Krakowa, informacje o utrudnieniach w mieście, komentarze do przemówień papieskich. Będą one eksponowane na stronie głównej portalu, m.in. za pomocą specjalnych wyróżników graficznych. Specjalną tematyczną czołówkę będą też miały materiały wideo. Codziennie serwis będzie publikował felietony wideo księdza Mirosława Toszy, prowadzącego Wspólnotę "Betlejem" w Jaworznie. – Będzie w nich rozwijał kolejną myśl zawartą w oficjalnej modlitwie. Po ŚDM przewidujemy serię komentarzy podsumowujących przebieg i efekt wydarzenia – wyjaśnia Waś-Turecka.
Redakcja Gazeta.pl do Krakowa wysyła reportera i ekipę wideo, którzy mają wesprzeć w relacjonowaniu wydarzenia dziennikarzy Agory znajdujących się na miejscu. Gazeta.pl ze ŚDM planuje relację na żywo.
(JM, 15.07.2016)