Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Euro 2016

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adidas, Coca-Cola i Orange - to marki, które wygrały na sponsorowaniu Euro 2016

Adidas, Coca-Cola i Orange - to sponsorzy Euro 2016, którzy podczas tegorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej najczęściej pojawiali się w przekazach mediów, co przełożyło się na kilkumilionowy ekwiwalent reklamowy. Najwięcej na reklamę przy meczach wydał operator Orange.

Z analizy Press-Service Monitoring Mediów wynika, że od 10 czerwca br. do 10 lipca br. w mediach (prasie, Internecie, radiu i telewizji) na temat sponsorów Euro 2016 (Adidas, Carlsberg, Coca-Cola, Continental, Hisense, Hyundai, Kia, McDonald's, Orange, Socar, Turkish Airlines) ukazało się w sumie 8561 publikacji. Najczęściej dziennikarze wspominali o firmach: Adidas (2429 razy), Coca-Cola (2270) i Orange (2060).

Liczba publikacji na ich temat przełożyła się na ekwiwalent reklamowy w wysokości: Coca-Cola - 8,44 mln zł, Adidas - 6,57 mln zł i Orange - 5,17 mln zł. Ekwiwalent reklamowy obliczany jest na podstawie szacowania wartości publikacji lub emisji danego przekazu, biorąc pod uwagę m.in. cenniki reklamowe medium, powierzchnie publikacji czy liczbę odsłon. Kolejnymi markami w zestawieniu były: Hyundai (617 publikacji, które przełożyły się na ekwiwalent 4,10 mln zł), Kia (420 publikacji; 2,04 mln zł) i McDonald's (294 publikacje; 4,46 mln zł).

Spośród sponsorów Euro 2016 dziennikarze w swoich publikacjach najrzadziej wspominali o Hisense (41 publikacji, 677,8 tys. zł), Socar (46 publikacji, 265,8 tys. zł), Turkish Airlines (115 publikacji, 1,6 mln zł) i Carlsberg (128 publikacji; 15,9 tys. zł).

Według analizy Starcom Polska podczas całych Mistrzostw Europy w piłce nożnej liderami pod względem wydatków ratecard (promocja przy meczach: transmisje, studia powtórki; bez sponsoringów) były marki: Orange (4,42 mln zł), Play (3,43 mln zł), Plus (3,05 mln zł), T-Mobile (3 mln zł) - trzy ostatnie nie są ani sponsorami reprezentacji Polski w piłce nożnej, ani Euro 2016. McDonald's znalazł się na na piątym miejscu w zestawieniu Starcomu z wydatkami 2,7 mln zł, a Coca-Cola - na siódmym, z wydatkami 1,97 mln zł.

(DR, 13.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.