Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Transmisje Euro 2016 popularniejsze w Polsce niż w innych krajach regionu

Transmisje meczów piłkarskich reprezentacji biorących udział w Euro 2016 były dużo popularniejsze w Polsce niż innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z analizy domu mediowego MEC.

Każdy mecz podczas Euro 2016 z udziałem Polaków oznaczał przynajmniej 78-proc. udział stacji, które go emitowały (Polsat, TVP 1 i TVP Sport). Ostatni, ćwierćfinałowy mecz z Portugalią oglądało rekordowe 16 mln Polaków, a udział nadających go stacji  wyniósł 87 proc.
Jak wynika z analizy MEC, te wyniki są dużo wyższe niż w innych państwach regionu, których drużyny zakwalifikowały się na turniej. Najniższe udziały w rynku mecze miały w Czechach - jedynie spotkanie czeskiej kadry z Hiszpanią przyciągnęło więcej niż połowę telewidzów (51 proc.). Mecz z Chorwacją zainteresował zaledwie 31 proc. Czechów. 
Na Słowacji najpopularniejsze okazało się spotkanie z Rosją (54 proc. udziału), a najmniej - ćwierćfinał z Niemcami (47 proc.). Nieco większe i bardzo równe udziały mecze generowały na rynku rumuńskim, gdzie wahały się od 57 proc. (mecz z Albanią) do 58 proc. (z Francją i Szwajcarią).
Większe zainteresowanie meczami kadry narodowej było na Węgrzech - kilkakrotnie miały one ponad 60 proc. udziałów w rynku. Najpopularniejsza była druga połowa spotkania z Portugalią (w tym kraju dane telemetryczne są rozbite na połowy), którą oglądało 66 proc. telewidzów, najniższy udział miała natomiast pierwsza połowa meczu z Austrią - 45 proc.
Analiza powstała na podstawie danych Nielsen, TNS i Kantar zebranych w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.

 

(JM, 04.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.