Transmisje Euro 2016 popularniejsze w Polsce niż w innych krajach regionu
Transmisje meczów piłkarskich reprezentacji biorących udział w Euro 2016 były dużo popularniejsze w Polsce niż innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z analizy domu mediowego MEC.
Każdy mecz podczas Euro 2016 z udziałem Polaków oznaczał przynajmniej 78-proc. udział stacji, które go emitowały (Polsat, TVP 1 i TVP Sport). Ostatni, ćwierćfinałowy mecz z Portugalią oglądało rekordowe 16 mln Polaków, a udział nadających go stacji wyniósł 87 proc.
Jak wynika z analizy MEC, te wyniki są dużo wyższe niż w innych państwach regionu, których drużyny zakwalifikowały się na turniej. Najniższe udziały w rynku mecze miały w Czechach - jedynie spotkanie czeskiej kadry z Hiszpanią przyciągnęło więcej niż połowę telewidzów (51 proc.). Mecz z Chorwacją zainteresował zaledwie 31 proc. Czechów.
Na Słowacji najpopularniejsze okazało się spotkanie z Rosją (54 proc. udziału), a najmniej - ćwierćfinał z Niemcami (47 proc.). Nieco większe i bardzo równe udziały mecze generowały na rynku rumuńskim, gdzie wahały się od 57 proc. (mecz z Albanią) do 58 proc. (z Francją i Szwajcarią).
Większe zainteresowanie meczami kadry narodowej było na Węgrzech - kilkakrotnie miały one ponad 60 proc. udziałów w rynku. Najpopularniejsza była druga połowa spotkania z Portugalią (w tym kraju dane telemetryczne są rozbite na połowy), którą oglądało 66 proc. telewidzów, najniższy udział miała natomiast pierwsza połowa meczu z Austrią - 45 proc.
Analiza powstała na podstawie danych Nielsen, TNS i Kantar zebranych w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
(JM, 04.07.2016)