Jest pierwsza nominacja dla polskiej agencji na tegorocznym Cannes Lions
Na trwającym od soboty 63. Festiwalu Cannes Lions w kategorii Health & Wellnes nominację dostała agencje Grey Group Poland za kampanię dla Polskiego Czerwonego Krzyża "Życie po śmierci". Żadnych agencji z Polski nie ma wśród nominowanych w kategoriach Pharma i Innovation.
"Życie po śmierci" to program kursów PCK udzielania pierwszej pomocy prowadzony wśród osób skazanych za zabójstwo, tuż przed zakończeniem ich kary pozbawienia wolności. Polska kampania nie zdobyła jednak nagrody.
Grand Prix w kategorii Health & Wellnes otrzymała londyńska agencja FCB Inferno za kampanię Project Literacy dla firmy Pearsons. Kampania ta przedstawia problemy z jakimi zmagają się analfabeci - lektorka czyta w niej abecadło: A jak Aids, B jak bloodshed, C jak Child brides.
Polskie agencje na festiwal w Cannes wysłały 261 prac (rok temu 243). W sumie w konkursie zostanie ocenionych ponad 43 tys. prac. (o 7 proc. więcej w stosunku do ub.r.). Największy wzrost liczby zgłoszeń zanotowano w kategoriach: Product Design Lions (o 92 proc.), Innovations Lions (o 69 proc.) i Entertainment Lions (o 32 proc.).
Festiwal w Cannes potrwa do 25 czerwca.
(AMS, 18.06.2016)