Wpadka agencji WebTalk w konkursie zorganizowanym dla Kia
Zdjęcie konkursowe, na którym uczestnicy powinni znaleźć 31 gadżetów (fot. Konkurs.kia.pl)
Agencja WebTalk, która zorganizowała konkurs dla samochodowej marki Kia, bilety na mecze Euro 2016 przyznała nie tym osobom, którym powinna. Za błąd przeprasza i poszkodowanym chce zrekompensować poniesione przez nich koszty.
30 maja br. Kia Motors Polska, oficjalny sponsor Euro 2016, ogłosił konkurs "Znajdź gadżety i pojedź na UEFA Euro 2016™". Zabawę realizowała pracująca dla dilera samochodowego agencja WebTalk. Internauci przez jeden dzień mogli liczyć wszystkie gadżety piłkarskie (piłki, wuwuzele, czapki) ukryte na zdjęciu zamieszczonym na facebookowym profilu marki Kia. Spośród tych, którzy zrobili to prawidłowo, cztery osoby miały wygrać bilety na mecz Polska - Irlandia Północna podczas Euro 2016. Nagrody przydzielono jednak internautom, którzy nie wykonali zadania prawidłowo. Agencja tłumaczy to błędem osoby "odpowiedzialnej za weryfikację ilości gadżetów na zdjęciu konkursowym".
"Zapłaciłem za wycieczkę 1250 zł a oni anulowali wynik, pousuwali komentarze na FB i nagrody przyznali komuś innemu a mi napisali sorry nie odpowiadamy za twoje pieniądze :) Nawet przepraszam nie padło :) Straciłem pół wypłaty, nerwy. Taka poważna firma Kia, ech" - skarżył się jeden z uczestników konkursu dziennikarzowi sportowemu Krzysztofowi Stanowskiemu na Twitterze.
Monika Krzesak z Kia Motors Polska podkreśla, że to agencja WebTalk popełniła błąd. Maciej Maślak, head of strategy WebTalk, zapewnia, że agencja już przeprosiła uczestników konkursu i firmę Kia Motor Sport. "Wyniki konkursu nie zostały anulowane, a jedynie skorygowane do stanu zgodnego z regulaminem" - napisano w oświadczeniu WebTalk. - Chcemy być fair wobec wszystkich osób, które zostały niesłusznie nagrodzone, dlatego m.in. zwrócimy im poniesione koszty, za bilety lotnicze, które już zdążyli zakupić. Jesteśmy w trakcie rozmów z nimi - zapewnia Maciej Maślak.
(DR, 07.06.2016)