W danych dziennych nowego badania PBI/Gemius Onet.pl przed Wp.pl
Firma badawcza Gemius prowadzi w Polsce od 31 maja br. nowe badania Internetu na zlecenie PBI (po tym jak PBI wypowiedziało umowę GfK Polonia). Dane dotyczące wydawców internetowych są publikowane również w cyklu dziennym.
Z badania Internetu PBI/Gemius za 2 czerwca br. (obejmującego komputery stacjonarne i mobile) najwięcej użytkowników – 14,178 mln – miała domena Google.pl. Facebook.com odwiedziło 10,035 mln internautów, Węzeł Youtube.com - 5,888 mln, a Google.com - 4,837 mln. W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Onet.pl (4,731 mln użytkowników), Wp.pl (3,938 mln), Allegro.pl (2,887 mln), Wikipedia.org (2,332 mln), Interia.pl (2,253 mln) i Olx.pl (1,947 mln).
Rezultaty obejmujące ruch wyłącznie z urządzeń stacjonarnych wyglądają następująco: Google.pl (10,924 mln), Facebook.com (7,750 mln), Youtube.com (5,791 mln), Onet.pl (3,521 mln), Google.com (3,409 mln), Wp.pl (3,095 mln), Allegro.pl (2,227 mln), Interia.pl (1,65 mln) i Olx.pl (1,558 mln), Wikipedia.org (1,438 mln).
Na urządzeniach mobilnych Onet.pl jest jeszcze popularniejszy i zajmuje trzecią pozycję w zestawieniu z 1,943 mln użytkowników. Dwie pierwsze należą do Google.pl (6,794 mln) i Facebook.com (3,79 mln). Na czwartej pozycji jest Google.com (1,832 mln). Dalej są: Wp.pl (1,383 mln), Wikipedia.org (1 mln), Youtube.com (847 tys.), Interia.pl (835 tys.), Allegro.pl (817 tys.), Gazeta.pl (607 tys.).
Badanie PBI/Gemius wykorzystuje dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z III kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r. Próba 2 czerwca br. wyniosła 125911 internautów. Badana jest cała populacja polskich internautów, którzy 2 czerwca br. szacowani byli na 25,229 mln.
(JM, 04.06.2016)