Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

36 proc. polskich internautów przyznaje się do blokowania reklam

Z adblocków częściej korzystają mężczyźni niż kobiety (fot. materiały prasowe)

36 proc. internautów w Polsce korzysta z rozwiązań blokujących wyświetlanie przynajmniej części reklam w sieci - wynika z badania MEC Wavemaker.

Jak wynika z badania, z adblocków częściej korzystają mężczyźni, mieszkańcy największych miast i najmłodsi użytkownicy sieci. Wśród internautów od 15 do 24 roku życia ponad połowa, a wśród 25-34 latków ponad 40 proc. przynajmniej częściowo ogranicza w Internecie dostęp do siebie reklamodawcom.

Osoby korzystające z adblocka najczęściej motywują swoją decyzję zdenerwowaniem przez reklamy zakrywające treści (wskazuje na to 74 proc. ankietowanych) i spowolnieniem działania stron internetowych (55 proc.). Za najbardziej irytujące uznane są całoekranowe reklamy oraz takie, które ciężko wyłączyć. Stosunkowo mało badanych używa adblocka z obawy o swoją prywatność w sieci - na ten powód wskazało zaledwie 9 proc. z nich.

Połowa korzystających z adblocków badanych w ustawieniach zaznacza, żeby w niektórych serwisach wyświetlały się reklamy. Badani najczęściej jako powód, który przekonałby ich do odinstalowania adblocka, wskazują zmniejszenie liczby reklam w sieci (60 proc.) lub zablokowanie dostępu do serwisów dla użytkowników adblocka (45 proc.). Dużo mniej ankietowanych zdecydowałoby się na ten krok, wiedząc, że przez adblocka jego ulubione serwisy stracą źródło finansowania (18 proc.) lub pogorszy się jakość ich artykułów (10 proc.).

Relatywnie niewielką popularnością cieszą się na razie rozwiązania blokujące wyświetlanie reklam na komórce - korzysta z nich 19 proc. ankietowanych internautów.

Badanie MEC Wavemaker zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1 tys. internautów w wieku 15+ w kwietniu br.

(JM, 02.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.