Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najlepsze kampanie społeczne roku

Nagrodzeni podczas gali konkursu Kampania Społeczna Roku

W VII edycji konkursu Kampania Społeczna Roku wyróżniono i nagrodzono 21.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano akcji Ministerstwa Zdrowia „Organizm w dobrym nastroju”, którą przygotowała agencja VML Poland i Task Force Consulting. Jury doceniło tę kampanię m.in. za wysoki poziom copywritingu i walory produkcyjne.

Kampania „Szlachetny projekt filmowy” zrealizowana przez Stowarzyszenie Wiosna i agencję Biuro Podróży Reklamy otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych.
Jury doceniło ten projekt za „coroczną nowatorskość i świeżość promocji kampanii” a także za dużą efektywność i zaangażowanie dużej liczby ludzi. W ramach kampanii na billboardach znalazły się plakaty filmów, w Internecie ich recenzje i wywiady z aktorami, którzy w nich zagrali (m.in. Agnieszka Dygant, Anna Seniuk, Jan Nowicki, Barbara Kurdej-Szatan, Julia Kamińska, Jarosław Boberek). Później okazało się, żaden z tych filmów nie powstanie. Darczyńcy Szlachetnej Paczki mogli dopisać ciąg dalszy scenariusza filmowego do tych smutnych historii tak, by zakończyły się happy endem. 

Z kolei głośna kampania „Hivokryzja. Wyleczymy się” przygotowana przez Leo Burnett dla Fundacji Psychologii Zdrowia została nagrodzona w kategorii Kampania o tematyce zdrowotnej. Według twórców kampanii największym problemem osób żyjących z HIV w dzisiejszych czasach nie jest samo zakażenie, które można kontrolować lekami, ale alienacja. Kampania „Hivokryzja. Wyleczmy się” miała walczyć z tym wykluczeniem, a główny przekaz kierowany był nie do osób zakażonych, a do zdrowych. W spotach wystąpiła dziewczyna zakażona wirusem HIV.

Kampania „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci” dotycząca bezpieczeństwa w sieci otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm. Akcja przygotowana na zlecenie mBanku przez Brand New Heaven miała zwracać uwagę na bezpieczeństwo w sieci i ochronę danych. Jury w uzasadnieniu do tej nagrody napisało: „Kampania posługując się analogią, w przekonujący sposób uświadamia problem nieostrożnego i nieodpowiedzialnego zachowania w Internecie”.

Akcja „Podwórko Nivea Rodzinne miejsce zabaw” przygotowana przez agencję MSL Group otrzymała nagrodę w kategorii Akcje zaangażowane firm (CSR). Projekt doceniono za to, że „zyskał uznanie dużym zasięgiem, efektywnością oraz podsuwaniem praktycznego, realnego rozwiązania konkretnego problemu społecznego”. 

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy” zrealizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Fundacji Dialog, a w kategorii Kampania o tematyce ekologicznej – „Nie śmieć w sieć”, przygotowana dla firmy Aquanet przez samą firmę we współpracy z agencją About ad. 

W kategorii Kampanie 1% przyznano nagrodę dla kampanii  „Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum” zrealizowanej przez Mr. Bloom dla Fundacji Hospicyjnej.

Zwycięzcę w kategorii „Kampanie zagraniczne” wybierało jury międzynarodowe – wygrała „805 million names”, którą na zlecenie World Food Programme przygotowała Frosman & Bodenfors.

Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” nominowali internauci, oddając głosy na Kampaniespoleczne.pl, ostatecznego wyboru dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Możesz to zmienić”, której celem było zachęcenie mieszkańców miast do reagowania w sytuacji, gdy stają się oni świadkami napaści lub innej przemocy w przestrzeni publicznej.

W tym roku nie przyznano nagród w dwóch kategoriach: Kampanie dla rozwoju i Marketing Zaangażowany Społecznie.

Wyróżnienia specjalne otrzymali autorzy kampanii: „Tak na dobrą sprawę” Banku BPH (realizowana przez Saatchi & Saatchi); „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” Fundacji PZU (VML Poland i On Board PR); „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja” (Lighthouse Consultants).

Przewodniczącym jury konkursu był Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność działań.

(DR, 29.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.