PSL wprowadza nowy logotyp, zdaniem specjalistów jest on udany
Tak wygląda nowe logo PSL
Nowe logo Polskiego Stronnictwa Ludowego (PSL) zdaniem przedstawicieli agencji brandingowych jest prostsze i bardziej nowoczesne. Dotychczasowe służyło partii ćwierć wieku.
Koniczynę z ogonkiem, składającą się z czterech zielonych serduszek, z białym akronimem PSL, wkrótce zastąpi prostsze logo partii - podała "Rzeczpospolita". Nowy logotyp partii widoczny jest już m.in. na profilu PSL na Twitterze. Również składa się z koniczyny, która jest symbolem wartości ludowych partii. Nowy znak PSL ma pomóc zmienić wizerunek partii.
Czy to się uda? - Dobrze, że nowe logo nie jest zupełnie nowym znakiem. Jest bardziej współczesne od poprzedniego i zdecydowanie prostsze. Natomiast w dzisiejszych czasach sam znak to za mało. Jeśli za zmianą wizualną nie idą faktyczne, odmładzające zmiany strukturalne – jego wiarygodność zdewaluuje się w okamgnieniu - uważa Mateusz Lipski, dyrektor strategiczny Progressivo PSV.
Piotr Ręczajski, strategic director i partner w Mamastudio, podkreśla, że zmiany, jakie wprowadzono w logo PSL, to wyłącznie lifting. - Nowy znak zachowuje 90 procent obecnego kapitału wizualnego PSL. Kierunek zmian dobry: znak został jednoznacznie uproszczony, zwiększyła się jego czytelność. Jeśli chodzi o poziom egzekucji, to uważamy, że jest nieszczególny. Ten kierunek myślenia mógłby być lepiej wysycony. Nowy znak ma mało elementów indywidualizujących - dodaje Ręczajski.
Z rzecznikiem prasowym PSL nie udało nam się wczoraj skontaktować. A biuro prasowe nie odpowiedziało na nasze pytania.
(DR, 19.05.2016)