Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: public relations

Dział: WYWIADY

Dodano: Maj 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polityk musi wiedzieć po co idzie do social mediów

Rozmowa z Moniką Czaplicką, CEO agencji Wobuzz

Jak Pani ocenia konto premier Beaty Szydło na SnapChacie?

Pomysł dobry. Co do wykonania mam wątpliwości. Jeśli widzę snapy typu puste schody w kancelarii, to wiem, że osoba obsługująca konto musi się natrudzić, bo albo pani premier zajęta albo nie wierzy w internety, a nie ma się co porywać się na kanały, których nie rozumiemy.

Co zapewni politykowi sukces w social mediach?

Nie ma jednej drogi do sukcesu. Ważna jest autentyczność, otwarcie na ludzi i pomysł na siebie. Oczywiście nie zaszkodzi znajomość tematu, ustalenia co i dla kogo publikować.

Co polityk może zyskać w mediach społecznościowych?

Może tam realizować różne cele. Może zwiększyć swoją rozpoznawalność w jakiejś grupie, zaangażować ludzi wokół swojego programu, dostać feedback od wyborców. To wszystko pozwoli mu pozyskać głosy wyborców.

Ale można też stracić. Wpadki zdarzają się każdemu. Jak z nich wybrnąć?

Tu działa taka sama zasada jak w przypadku profilu prowadzonego np. dla marki jogurtu. Czyli przepraszamy, co świadczy o naszej empatii; przygotowujemy się, czyli używamy mózgu; poprawiamy, aby wzbudzić zaufanie; przyznajemy do błędu – to oznaka profesjonalizmu;  łagodzimy sytuację.

Jakie są Pani podstawowe rady dla polityka, który sięga po social media?

Po pierwsze musi wiedzieć co chce tam przekazywać, nie tylko w pięciu pierwszych postach. Po drugie musi poznać grupę docelową: co ją interesuje, kim są tworzący ją ludzie i gdzie w sieci można się na nią natknąć. Po trzecie musi pisać poprawnie po polsku i z głową. Warto się też zastanowić, czy dyskutować o kontrowersyjnych tematach, ale nie można bać się rozmów z ludźmi. Trzeba też mierzyć osiągane efekty, a one nie opierają się tylko na liczbie lajków.

(DR, 16.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.