Wyniki "Gazety Wyborczej" pod presją
Przychody reklamowe Agory z prasy w pierwszym kwartale 2016 roku były o 9,4 proc. niższe niż w pierwszym kwartale ub.r. Sprzedaż reklam w „Gazecie Wyborczej” spadła o 21,5 proc., do 17,5 mln zł, a w „Metrocafe.pl” o 24,4 proc. - do 3,1 mln zł. Wzrosły wpływy spółki z czasopism.
Wyniki segmentu prasa Agory są pod presją ograniczania wydatków na reklamę na to medium, a także niższej - w porównaniu z ubiegłym rokiem - sprzedaży egzemplarzowej. Przychody reklamowe w "Gazecie Wyborczej" zmniejszyły się o 21,5 proc. i wyniosły 17,5 mln zł, a w "Metrocafe.pl" o 24,4 proc. do 3,1 mln zł.
W pierwszym kwartale 2016 r. udział stron ogłoszeniowych w objętości "GW" to około 20,8 proc., zaś średnia dzienna liczba publikowanych stron ogłoszeniowych płatnych we wszystkich krajowych i lokalnych wydaniach to około 66 stron i była niższa o 19,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Zwiększyły się wpływy ze sprzedaży reklam czasopism Agory o 13,3 proc. do 5,1 mln zł. To m.in. efekt wprowadzenia na rynek miesięcznika "Pogoda na życie".
Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu prasowego zmniejszyły się o 6,4 proc. do 30,9 mln zł. Wpływ ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" to 25,9 mln (spadek o 6,8 proc.). Od lutego 2016 roku papierowe wydania "GW" w czwartki, piątki i soboty są droższe.
Pierwszy kwartał br. Agora zamknęła stratą.
- Obserwujemy większą niepewność reklamodawców w związku z gwałtownymi zmianami w otoczeniu, także legislacyjnym i wstrzemięźliwość, jeśli chodzi o dystrybucję budżetów reklamowych. Mamy wrażenie, że w przypadku kilku reklamodawców one są wstrzymane. Zauważalna jest zmiana polityki reklamowej spółek skarbu państwa - mówił na konferencji prasowej Bartosz Hojka, prezes Agory.
(GK, 14.05.2016)