Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Maj 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zamknęła stratą pierwszy kwartał 2016 roku

Bartosz Hojka (fot. materiały prasowe Agory)

Zarząd Agory tłumaczy poniesioną stratę na początku roku rozliczeniem nabycia udziałów w spółce w GoldenLine.

Przychody ze sprzedaży biletów do kin wzrozły o 13,7 proc. - do 58 mln zł, ze sprzedaży w barach kinowych o 12,6 proc. - do 19,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 5,4 proc. i wyniosły 121,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 7,7 proc. - do 34,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym zmniejszyły wyniosły 37 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się o 1,9 proc. do 285,5 mln zł. Uwzględniono w nich m.in. rozbudowę sieci kin Helios, większą liczbą nośników reklamy zewnętrznej, odpłatności za kopie filmowe oraz usługi pośrednictwa w sprzedaży reklam. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły w Agorze o 3,9 proc.

EBITDA Grupy Agora wzrosła do 28 mln zł. Zarówno na wynik operacyjny, jak i wynik netto Grupy wpływ miało rozliczenie nabycia większościowego udziału w GoldenLine Sp. z o.o. (prowadzi serwis spoełcznościowy GoldenLine). Łączny negatywny wpływ powyższej transakcji wyniósł 3,3 mln zł.

W rezultacie wynik operacyjny Grupy na poziomie EBIT w 1 kwartale 2016 roku wyniósł 3 mln zł. Strata netto Grupy to 5,6 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 7,2 mln zł.

(GK, 13.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.