Agora zamknęła stratą pierwszy kwartał 2016 roku
Bartosz Hojka (fot. materiały prasowe Agory)
Zarząd Agory tłumaczy poniesioną stratę na początku roku rozliczeniem nabycia udziałów w spółce w GoldenLine.
Przychody ze sprzedaży biletów do kin wzrozły o 13,7 proc. - do 58 mln zł, ze sprzedaży w barach kinowych o 12,6 proc. - do 19,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 5,4 proc. i wyniosły 121,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 7,7 proc. - do 34,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym zmniejszyły wyniosły 37 mln zł.
Koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się o 1,9 proc. do 285,5 mln zł. Uwzględniono w nich m.in. rozbudowę sieci kin Helios, większą liczbą nośników reklamy zewnętrznej, odpłatności za kopie filmowe oraz usługi pośrednictwa w sprzedaży reklam. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły w Agorze o 3,9 proc.
EBITDA Grupy Agora wzrosła do 28 mln zł. Zarówno na wynik operacyjny, jak i wynik netto Grupy wpływ miało rozliczenie nabycia większościowego udziału w GoldenLine Sp. z o.o. (prowadzi serwis spoełcznościowy GoldenLine). Łączny negatywny wpływ powyższej transakcji wyniósł 3,3 mln zł.
W rezultacie wynik operacyjny Grupy na poziomie EBIT w 1 kwartale 2016 roku wyniósł 3 mln zł. Strata netto Grupy to 5,6 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 7,2 mln zł.
(GK, 13.05.2016)