Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Maj 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Polskim Radiu dla Zagranicy zwolnienia i więcej „Gazety Polskiej”

Żenia Klimakin (fot. Bartłomiej Ryży/Press)

W Polskim Radiu dla Zagranicy pracę stracili kierownik redakcji ukraińskiej Anatol Zymnin i zastępca kierownika redakcji rosyjskiej Żenia Klimakin, który odpowiadał też za serwis Radiopolsha.pl.

Obaj zgodzili się na rozwiązanie umów o pracę za porozumieniem stron. - Oficjalny powód, jaki poznałem, to likwidacja stanowiska. Pewnie są jakieś inne, ale nie chciałbym się wdawać w spekulacje - mówi Anatol Zymnin. Żenia Klimakin odmówił komentarza.

Kierownictwo PRdZ tłumaczy zwolnienia restrukturyzacją. Redakcje ukraińska, rosyjska i białoruska zostaną połączone w nową redakcję Wschód - w jej skład wejdą sekcje: ukraińska, rosyjska i białoruska. - Celem restrukturyzacji jest zwiększenie aktywności Polskiego Radia dla Zagranicy i pozyskanie większej liczby odbiorców na rynkach wschodnich: ukraińskim, białoruskim i rosyjskim - przekonuje Andrzej Rybałt, dyrektor PRdZ.

W ramach redakcji Wschód działać mają też poszczególne serwisy internetowe. - Będą serwisy sekcji białoruskiej, ukraińskiej i rosyjskiej z pełną autonomią programową i bez dominacji finansowej oraz etatowej serwisu rosyjskojęzycznego, jak było dotychczas – zapowiada Andrzej Rybałt.

Od początku 2015 roku PRdZ prowadzi rosyjskojęzyczny serwis Radiopolsha.pl, który powstał z myślą o tym, żeby dostarczać informacje z Polski w języku rosyjskim. Miał też prostować doniesienia rosyjskiej propagandy na temat Polski. Ostatnio jednak coraz częściej pojawiają się w nim tłumaczenia tekstów z „Gazety Polskiej”. Gdy pod koniec marca br. Dorota Kania zaatakowała w tekście "Resortowy ambasador w Waszyngtonie" w "Gazecie Polskiej" rodzinę polskiego ambasadora w USA Ryszarda Sznepfa, w Radiopolsha.pl ukazał się wywiad z Dorotą Kanią. - Te teksty do opublikowania na swoich stronach dostają od dyrektora kierownicy wszystkich redakcji – mówi dziennikarz PRdZ.

Dziennikarze opowiadają też, że byli przez szefostwo pytani o swoją narodowość. Andrzej Rybałt zastrzega, że to działo się, zanim został dyrektorem (28 lutego br. zastąpił Tomasza Wybranowskiego, który dyrektorem był przez miesiąc). - Wiem, że przed moją nominacją osoba z kadr pytała o narodowość, ale natychmiast została upomniana przez swoich przełożonych. Jak się tłumaczyła, ta wiedza była jej potrzebna do wypełnienia statystyk GUS. Nic więcej na ten temat nie wiem – zastrzega Andrzej Rybałt.

Żenia Klimakin miał misję: informować mieszkańców Moskwy, Żytomierza i Mińska o tym, co się dzieje w Polsce – po rosyjsku. Jak to robił? Przeczytaj na Press.pl.

(KOZ, 13.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.