Dziennikarze Polskiego Radia w Internecie mogą wypowiadać się tylko zgodnie z misją stacji
(fot. Pixabay.com)
Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk rozesłała dyrektorom rozgłośni pismo dotyczące zasad udzielania się przez pracowników i współpracowników publicznej rozgłośni w Internecie.
”Zasady lojalności wobec pracodawcy wymagają, aby wszelkie publiczne wypowiedzi naszych dziennikarzy były zgodne ze standardami etycznymi, celami i misją, która stanowi podstawowy wyznacznik działania nadawcy publicznego” – napisała Barbara Stanisławczyk w okólniku, do którego dotarł ”Presserwis”. ”Dziennikarze nie powinni publikować w Internecie treści, których nie mogliby, w związku z podanymi wcześniej przesłankami, wygłosić na antenie Polskiego Radia SA” – zaznaczyła prezes.
Prezes Stanisławczyk zwróciła uwagę, że słuchacze często odbierają prywatne opinie wygłaszane publicznie przez dziennikarzy Polskiego Radia jako stanowisko nadawcy w sprawach politycznych, gospodarczych, międzynarodowych, etycznych, moralnych, religijnych czy społecznych. Dlatego tak ważna jest zgodność tych opinii z wartościami, które przyświecają radiu.
Co grozi, jeśli pracownicy się do tego nie zastosują? - To, co grozi każdemu w dowolnej instytucji, kiedy pracownik psuje wizerunek, naraża dobre imię, czyli sprzeciwia się kodeksowi, który obowiązuje w danej firmie. Taki kodeks etyczny obowiązuje również w Polskim Radiu - mówi "Presserwisowi" Barbara Stanisławczyk. Pytana, czy był konkretny powód napisania pisma, stwierdza: - Przyglądamy się różnym polom działalności i tam, gdzie widzimy możliwości naprawy czy wprowadzenia zasad, które powinny obowiązywać, to je wprowadzamy.
(KOZ, 02.05.2016)