Agencja Edelman do likwidacji, wszyscy jej pracownicy dostali wypowiedzenia
Po 11 latach kończy działalność agencja PR - Edelman. Tak zdecydowała międzynarodowa centrala tej sieci. Klientów agencji ma przejąć Lighthouse Consultants. Uzyskała ona status agencji afiliacyjnej - poinformował wczoraj serwis PRoto.pl. Wszyscy pracownicy Edelmana w Polsce (ponad 20 osób) zostali zwolnieni.
- Lighthouse Consultants jest uznanym graczem na rynku obsługującym takich klientów, jak Abbvie i Pfizer. Posiada także kompetencje do obsługi globalnych klientów Edelmana na takim poziomie, jakiego oczekują – zapewnia Vanessa Pymble, dyrektor marketingu oddziału agencji Edelman w Wielkiej Brytanii. Podaje też, że zadaniem Lighthouse Consultants będzie zakończenie działalności agencji Edelman w Polsce. Nie podaje powodów jej zamknięcia.
Z naszych ustaleń wynika, że pracownikom Edelmana ich zwolnienie wytłumaczono zmianą strategii. W nowej nie ma miejsca na biura agencji nie tylko w Polsce, ale też w Szwajcarii i Rosji.
W ub.r. agencja Edelman wygrała m.in. przetarg HTC, Centrum Onkologii, zapewniała wsparcie PR kampanii Avivy z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej. W Polsce działała od 2005 roku. Ostatnim prezesem firmy była Ewa Szejner. Nie udało nam się z nią wczoraj skontaktować.
"Agencja Edelman była źle zarządzana, czego wyrazem jest to, że tak wielu ludzi z tej firmy odchodziło" - mówi Sebastian Hejnowski, CEO MSL Group w Europie Środkowo-Wschodniej
(DR, 06.04.2016)