Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 23, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kancelaria Premiera RP ma na YouTube najpopularniejszy w Europie profil rządowy

Premier Beata Szydło wystąpiła w spocie rządowym przed Bożym Narodzeniem 2015. Był on przebojem YouTube

Profil Kancelarii Premiera na YouTube jest najpopularniejszym profilem rządowym w Europie - wynika z raportu "World Leaders on YouTube" agencji Burson-Marsteller. Dobrze radzą sobie też profile prezydenta i Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a słabiej imienne konto premier Beaty Szydło. Jednak mimo dużej liczby odsłon użytkownicy często negatywnie oceniają treści polskich profili rządowych na YouTube.

Filmy na profilu "Kancelaria Premiera" na YouTube miały do 3 marca br. w sumie 3,75 mln wyświetleń, wyprzedzając profile wszystkich innych europejskich rządów. Był też piątym pod tym względem profilem rządowym na świecie - na pierwszym miejscu z ponad 71,8 mln wyświetleń był profil rządu Argentyny.Dobrze radzi sobie również profil Kancelarii Prezydenta RP "Prezydent.pl" - z 3,828 mln wyświetleń jest trzeci w Europie. Pierwszy jest profil rosyjskiego Kremla (4,93 mln), a na świecie wygrywa profil amerykańskiego Białego Domu (249,075 mln). Profil polskiego MSZ "PolandMFA" z 1,64 mln wyświetleń jest trzeci w Europie wśród profili ministerstw spraw zagranicznych. Na pierwszym miejscu na naszym kontynencie jest strona brytyjskiego Biura Spraw Zagranicznych (3,235 mln), a na świecie - filipińskiego RTVMalacanang (13,976 mln). Najsłabiej z polskich profili na YouTube ujętych w zestawieniu radzi sobie nieaktywny od roku profil Beata Szydło. Z zaledwie 16 tys. wyświetleń jest czwartym od końca w zestawieniu profili premierów i daleko mu zarówno do pierwszego w Europie profilu ukraińskiego szefa rządu Arsenija Jaceniuka (3,728 mln), jak i najpopularniejszego na świecie - indyjskiego premiera Nerendry Modiego (46,756 mln). Oglądalność filmów na YouTube nie przekłada się jednak na pozytywną ocenę treści wśród oglądających. Profil Kancelarii Premiera znalazł się na ósmym miejscu na świecie pod względem negatywnych ocen (67 proc.), a profil Kancelarii Prezydenta - 10. (66 proc.). Dane zostały pobrane przez agencję Burson-Marsteller 3 marca br. Zbadano 340 kont ze 148 krajów. 

Jako przykład bardzo negatywnie ocenianego filmu autorzy zestawienia podają film z występu Donalda Tuska w "Szansie na sukces", który ma 9,7 tys. ocen negatywnych i 6 tys. ocen pozytywnych.

(JM, 23.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.