UOKiK: reklama pożyczki Vivus Finance wprowadzała w błąd

(fot. pixabay.com)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał reklamę firmy pożyczkowej Vivus Finance, która informowała o tym, że konsument otrzyma pożyczkę w 15 minut, za wprowadzającą w błąd.
Chodzi o reklamy telewizyjne i internetowe, które emitowane były od 1 listopada do 15 grudnia 2014 roku. Zdaniem UOKiK reklamy pożyczek zawierały obietnicę, że klient otrzyma pieniądze w ciągu 15 minut. Jednak spoty nie informowały, że czas ten jest liczony od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki. Według urzędu reklama zawierająca taką informację powinna precyzyjnie wskazywać, od jakiego momentu pożyczkodawca deklaruje dostarczenie pieniędzy na konto konsumenta.
Według urzędu reklama Vivus Finance poprzez pominięcie istotnej informacji o ofercie mogła skłonić klientów do podjęcia decyzji o zawarciu umowy.
Prezes UOKiK uznał, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nakazał jej publikację oświadczenia informującego o decyzji UOKiK na stronie internetowej Vivus Finance oraz w jednym wydaniu papierowym i wydaniu internetowym trzech dzienników ogólnopolskich (o nakładzie co najmniej 100 tys. egz.). Decyzja nie jest prawomocna - Vivus Finance może odwołać się do sądu. Przedstawiciele firmy nie odpowiedzieli wczoraj na nasze pytania.
(DR, PAP, 03.02.2016)
