Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 24, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Cannes Brązowy Lew dla FCB Warsaw za "Paczki wdzięczności" (wideo)

Kampania "Paczki wdzięczności" autorstwa agencji FCB Warsaw dla Prima Polska (DEMB) została nagrodzona Brązowym Lwem podczas trwającego festiwalu reklamowego w Cannes.

FCB została nagrodzona  w kategorii Media (podkategoria: Use of branded content & sponsorship). W spocie przygotowanym dla firmy Prima Polska zaprezentowano historie osób, które w przeszłości przesyłały Polakom paczki z zagranicy. Teraz Polacy, w 25. rocznicę istnienia marki Prima i odzyskania wolności przez Polskę, odwdzięczali się swoim dobroczyńcom z zagranicy, posyłając im w podziękowaniu paczki kawy Prima. - Rok temu, kiedy się zmieniła się strategia naszej sieci i większy nacisk w FCB został położony na projekty kreatywne, obiecaliśmy, że przywieziemy Lwa z Cannes. I nam się udało - powiedział Marcin Godlewski, managing director FCB Warsaw.
Brązowy Lew dla FCB był wczoraj jedynym trofeum dla agencji z Polski. Dwukrotnie nominowana w kategorii Media kampania społeczna "Photos for Life”, zrealizowana przez Isobar (Dentsu Aegis Network Poland) dla Fundacji Rak’n'Roll i trzykrotnie nominowana w kategorii PR kampania "Smutny Autobus" agencji K2 przygotowana dla Centralnego Ośrodka Informacji przy MSW nie dostały nagród.
Wczoraj były też ogłoszone kolejne nominacje. Na krótkiej liście 179 finalistów w kategorii Radio (zgłoszono 1720 prac) znalazł się projekt „Telefon alarmowy” (Emergency call) autorstwa agencji reklamowej Havas Worldwide Warsaw (w podkategorii projektów motoryzacyjnych). Wykonany został na zlecenie Citroën Polska. W krótkim spocie radiowym słychać mężczyznę zgłaszającego przez telefon wypadek samochodowy. Na prośbę dyżurującej kobiety, by nie oddalał się z miejsca, on odpowiada, że to nie problem, ponieważ jest nieprzytomny. Spot reklamuje produkt Citroën Connect Box, który automatycznie wysyła informacje o wypadku do służb ratowniczych.
W kategorii cyfrowej (Cyber) spośród 3,7 tys. zgłoszonych prac żadna polska praca nie zdobyła uznania oceniających na tyle, by trafić na krótką listę 330 finalistów.
Polacy nie przebili się też w kategorii wzornictwa (Design), gdzie z ponad 2,4 tys. projektów na krótką listę dostało się 240 prac. W kategorii wzornictwa produktowego (Product Design) z 280 nadesłanych prac jury wybrało 23 – żadnej z Polski.
Pierwszy raz pojawiła się kategoria Szklanych Lwów (Glass Lions). Nagradzane są w niej prace, które przełamują nierówne traktowanie płci i rozbijają stereotypowe postrzeganie kobiet i mężczyzn. Tu w finale znalazło się 18 projektów, ale żaden nie pochodzi z Polski.
Dziś poznamy zwycięzców w kategoriach: Design, Product Design, Glass, Radio, Cyber i Young Lions Cyber i Design.

 

(AMS, AMP, 24.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.