YouTube dodaje funkcję zakupową do reklam TrueView

YouTube dodaje funkcję zakupową do reklam True View
Koncern internetowy Google wprowadził w serwisie internetowym YouTube funkcję TrueView Shopping pozwalającą użytkownikom dokonywać zakupów produktów reklamowanych przed filmami.
W spotach reklamowych pojawiających się przed filmami na YouTube reklamodawcy mogą umieszczać informacje o cenie i innych szczegółach promowanego produktu, a także link do sklepu internetowego umożliwiającego jego zakup. Nowy system był testowany m.in. przez sieci handlowe Wayfair i Sephora. Google poinformował, że zaobserwowały one znaczny wzrost zainteresowania i sprzedaży własnych produktów.
Za nowy format reklamodawcy zapłacą tyle samo co za zwykłą reklamę TrueView (Google pobiera opłaty, jeżeli użytkownik nie wyłączy reklamy przez co najmniej pół minuty) - nie ma dodatkowej prowizji za przekierowanie do sklepu.
(LL, 25.05.2015)
