DDB Warszawa połączyła się z Tribal DDB i powstała DDB & Tribal
Grupa CP DDB zakończyła łączenie agencji kreatywnej DDB Warszawa z agencją digital Tribal DDB. Nowa firma nazywa się DDB & Tribal.
Proces integracji rozpoczął się ponad dwa lata temu. Intensywne prace nad wprowadzeniem obecnej struktury zaczęto w sierpniu 2014, a wczoraj je zakończono. Grupą zarządzają partnerzy: Paweł Kastory - CEO Grupy CP DDB, Marcin Mroszczak - creative chairman Grupy CP DDB oraz Szymon Gutkowski obejmujący stanowisko dyrektora zarządzającego powstałej z połączenia agencji DDB &Tribal.
„Działania marki powinny się nawzajem wzmacniać i napędzać. Dlatego klienci potrzebują jednego wiodącego partnera, z którym mogą zaplanować i wdrożyć spójną strategię komunikacji” – wyjaśnia Szymon Gutkowski w komunikacie prasowym.
DDB & Tribal zatrudnia ponad 160 osób (120 pracowników z dotychczasowych struktur DDB Warszawa i 40 osób z Tribal DDB). Zuzanna Warowna-Toruńska (wcześniej deputy managing director DDB Warszawa) na stanowisku chief operating officera DDB & Tribal odpowiada - przy wsparciu szefów dziewięciu zespołów - za wszystkich klientów grupy oraz całą organizację. Szefem nowo powstałego działu brand innovation został Jakub Eichelberger, brand innovation director DDB & Tribal. Nowy dział łączy kompetencje z obszaru UX (user experience) i creative technology oraz pełni funkcję komórki new business. Jakubowi Eichelbergerowi podlega również zespół DDB Socials dbający o społecznościowy potencjał kampanii wychodzących z agencji oraz prowadzący profile marek w social media. Na czele działu strategii stoi Joanna Karwowska-Koza, acting strategy director DDB & Tribal (wcześniej współzarządzała nim z Jakubem Eichelbergerem, który miał takie samo stanowisko - dział strategii już wcześniej był zintegrowany i obsługiwał klientów DDB Warszawa oraz Tribal DDB). Dyrektor działu strategii Aleksandra Jurkiewicz przebywa na urlopie macierzyńskim.
Szefami kreacji na stanowiskach executive creative directors DDB & Tribal są Maciej Waligóra i Zuzanna Duchniewska-Sobczak, dotychczasowi szefowie kreacji DDB Warszawa. Będą oni zarządzać ponad 50-osobowym zespołem wraz z pięcioma dyrektorami: Maciejem Twardowskim - creative directorem, Filipem Berendtem - digital creative directorem, Tytusem Klepaczem - digital creative directorem, Magdaleną Drozdowską - deputy creative directorem, Mateuszem Książkiem - deputy creative directorem.
Za PR i HR agencji odpowiada Urszula Lisiecka, people & PR director DDB & Tribal, która wcześniej zajmowała się DDB Warszawa i agencją Tribal. W tym zakresie jest odpowiedzialna również za spółkę Gutenberg Networks z Grupy CP DDB.
Michał Rutkowski, dotychczasowy managing director Tribal DDB, przechodzi do wydawcy serwisu NaTemat.pl, gdzie będzie zastępcą dyrektora zarządzającego.
(AMS, 20.01.2015)
