Najpopularniejsze kanały tytułów prasowych w YouTube
Array
Wśród największych kanałów w YouTube należących do gazet i czasopism nie ma tych należących do największych tytułów. Najpopularniejszy jest kanał "Ale Historia" (dodatku do "Gazety Wyborczej"). Kanał lewicowego "Nie" jest popularniejszy niż kanał prawicowej "Gazety Polskiej".
Jak wynika z danych firmy Sotrender przygotowanych dla "Presserwisu", w połowie grudnia br. kanał AleHistoria subskrybowało 28,1 tys. użytkowników, a wszystkie materiały wyświetlono 87,7 tys. razy. Iwona Spórna, dyrektor ds. produkcji multimediów w Agorze, uważa, że popularność zapewniają mu atrakcyjnie przedstawione popularnonaukowe tematy, w dużej mierze będące odpowiednikami wideo tekstów publikowanych w dodatku. - Ponadto, dzięki doświadczeniu zespołu Agora Internet Artists (sieć partnerska YouTube - przyp. red.), materiały są publikowane profesjonalnie, zgodnie z praktykami wskazywanymi przez YouTube. W tym zawiera się regularność i stały czas publikacji, stosowanie miniatur, tagów i adnotacji do filmów i wiele innych zabiegów. Wyniki kanału pokazują, że nasi widzowie bardzo to doceniają - podsumowuje Iwona Spórna.
Na drugim miejscu jest kanał tygodnika "Auto Świat", który miał 19 tys. subskrybentów (76,8 tys. odsłon), na trzecim - tygodnika "Nie" z 13,5 tys. subskrybentów i 382,8 tys. odsłon – najwięcej spośród prasowych kanałów w YouTube. Drugi pod względem liczby odsłon jest kanał "Przeglądu Sportowego", który do 15 grudnia br. miał ich 361,1 tys. Cały ranking prezentujemy w grafice poniżej.
(KOZ, 30.12.2014)