Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 29, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama szczoteczek Oral B niezgodna z Kodeksem etyki reklamy

Konkurencja zaskarżyła reklamę Oral B (fot. Ker.pl)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama szczoteczek elektrycznych Oral B (Procter & Gamble) może wprowadzać w błąd i powinny w niej zostać wprowadzone zmiany.

Autor skargi - konkurencyjna firma Colgate-Palmolive - uważa, że telewizyjna reklama szczoteczek Oral B informująca, że produkt w Polsce poleca 9 na 10 użytkowników, jest nieprawdziwa i wprowadza konsumenta w błąd. Przedstawiciele firmy zwracają uwagę, że przypis zamieszczony pod głównym hasłem reklamowym precyzuje, iż badanie przeprowadzono na grupie 300 osób będących użytkownikami szczoteczek elektrycznych, nie zaś wśród użytkowników szczoteczek w ogóle. Skarżący kwestionuje też wielkość zastosowanej czcionki, biorąc pod uwagę czas trwania reklamy - zdaniem Colgate-Palmolive przeciętny widz nie ma możliwości zapoznania się z treścią dopisku.
Procter & Gamble odpowiedział na te zarzuty, uznając, że sposób prezentacji sloganu zapewnia, iż jego odbiorcy nie zostaną wprowadzeni w błąd. Ponadto, zdaniem firmy, składnia sloganu pozwala na zrozumienie, że chodzi o opinię użytkowników szczoteczek elektrycznych i jest to jasne nawet bez czytania przypisu.
Zespół orzekający dopatrzył się jednak w reklamie naruszenia Kodeksu etyki reklamy. Według KER z przekazu reklamowego, w którym porównuje się działanie szczoteczek elektrycznych z manualnymi, można wnioskować, że użyte hasło reklamowe odnosi się do użytkowników wszystkich szczoteczek. KER uznała, że należy doprecyzować hasło, dodając do niego informację, iż zawarta w nim jest wyłącznie opinia użytkowników szczoteczek elektrycznych.

(DR, 29.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.