Wirtualna Polska z Money.pl w Megapanelu będzie blisko Grupy Onet-RASP

Serwis Money.pl główną redakcję ma we wieżowcu Grunwaldzki Center we Wrocławiu (fot. materiały Money.pl)
Grupa Wirtualna Polska, kupując Grupę Money, poprawi sobie statystyki w Megapanelu i zyska dostęp do atrakcyjnej dla reklamodawców grupy użytkowników. Poszerzy też swoją ofertę e-commerce. Na początek poszerza zarząd przejmowanej spółki o swoich ludzi.
Wirtualna Polska w komunikacie prasowym podkreśla, że przejęcie Money.pl to konsekwencja realizowanej od lutego br. strategii inwestowania w treści wysokiej jakości (w czerwcu portal kupił Sportowefakty.pl, a we wrześniu objął 51 proc. udziałów w spółce Domodi.pl). Chodzi też o wzmocnienie segmentu e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP.
- Po pozyskaniu Money.pl Wirtualna Polska zyskuje kolejny kanał dotarcia do użytkowników biznesowych. Dzięki zwiększeniu przez portal zasięgu serwisu będzie łatwiej o monetyzację jego treści – komentuje Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego ”Dziennika Gazety Prawnej” ds. Internetu.
– W tej chwili będziemy koncentrować się na procesie integracji obu podmiotów. Dołożymy też starań, by pracowników warszawskiego biura Grupy Money możliwie szybko przenieść do biura Grupy WP na ulicy Jutrzenki. Za wcześnie jednak, by mówić o szczegółach – mówi o najbliższych planach wobec nowego nabytku prezes Grupy WP Jacek Świderski.
Prezesem Money.pl pozostaje Aleksander Kusz, którego do tej firmy sprowadził w 2006 roku jej założyciel Arkadiusz Osiak. W zarządzie będzie pracował z Grzegorzem Czapskim (wiceprezesem Wirtualnej Polski odpowiedzialnym za akwizycje i rozwój biznesu), któremu podlegać ma obszar wsparcia biznesowego oraz, w ramach nadzoru właścicielskiego, spółki Favore i Legalsupport. Radę nadzorczą Grupy Money tworzyć mają Jarosław Mikos (przewodniczący rady nadzorczej Grupy Wirtualna Polska), Jacek Świderski (prezes Wirtualnej Polski) oraz nadal Arkadiusz Osiak.
Według Megapanelu serwisy należące do Money.pl odwiedziło we wrześniu br. 3,74 mln internautów (17,21 proc. zasięgu wśród internautów). Grupa Wirtualna Polska (14,75 mln użytkowników; 67,81 proc.), uwzględniając współoglądalność razem z Money.pl, miałaby 15,52 mln (71,3 proc.). Dla porównania Grupa Onet-RASP miała 15,55 mln użytkowników (71,45 proc.), a z przejmowaną właśnie Grupą Nk.pl miałaby 16,53 mln (75,96 proc.).
"Cieszymy się, że grupie wydawniczej Holtzbrinck udało się w końcu znaleźć kupca na Money.pl, który przystał na proponowane warunki" - komentuje Jonny Crowe, CDO Ringier Axel Springer Media AG.
Grupę Money tworzą takie spółki jak: Money.pl (wydawca serwisu o tej nazwie), Business Ad Network (sieć reklamy premium skupiająca serwisy z kategorii Biznes, Finanse, Prawo), Businessclick (sieć reklamy efektywnościowej), Favore i Legalsupport. Znajdują się w niej także serwisy E-prawnik.pl i Favore.pl oferujące usługi prawne online oraz przegląd rynku fachowców dla domu. Grupa prowadzi platformę finansową e-commerce Money2Money. O działalności Money pisaliśmy w magazynie "Press" - tekst można przeczytać na Press.pl.
(KOZ, MAK, 02.12.2014)
