Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska z Money.pl w Megapanelu będzie blisko Grupy Onet-RASP

Serwis Money.pl główną redakcję ma we wieżowcu Grunwaldzki Center we Wrocławiu (fot. materiały Money.pl)

Grupa Wirtualna Polska, kupując Grupę Money, poprawi sobie statystyki w Megapanelu i zyska dostęp do atrakcyjnej dla reklamodawców grupy użytkowników. Poszerzy też swoją ofertę e-commerce. Na początek poszerza zarząd przejmowanej spółki o swoich ludzi.

Wirtualna Polska w komunikacie prasowym podkreśla, że przejęcie Money.pl to konsekwencja realizowanej od lutego br. strategii inwestowania w treści wysokiej jakości (w czerwcu portal kupił Sportowefakty.pl, a we wrześniu objął 51 proc. udziałów w spółce Domodi.pl). Chodzi też o wzmocnienie segmentu e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP.
- Po pozyskaniu Money.pl Wirtualna Polska zyskuje kolejny kanał dotarcia do użytkowników biznesowych. Dzięki zwiększeniu przez portal zasięgu serwisu będzie łatwiej o monetyzację jego treści – komentuje Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego ”Dziennika Gazety Prawnej” ds. Internetu.
– W tej chwili będziemy koncentrować się na procesie integracji obu podmiotów. Dołożymy też starań, by pracowników warszawskiego biura Grupy Money możliwie szybko przenieść do biura Grupy WP na ulicy Jutrzenki. Za wcześnie jednak, by mówić o szczegółach – mówi o najbliższych planach wobec nowego nabytku prezes Grupy WP Jacek Świderski.
Prezesem Money.pl pozostaje Aleksander Kusz, którego do tej firmy sprowadził w 2006 roku jej założyciel Arkadiusz Osiak. W zarządzie będzie pracował z Grzegorzem Czapskim (wiceprezesem Wirtualnej Polski odpowiedzialnym za akwizycje i rozwój biznesu), któremu podlegać ma obszar wsparcia biznesowego oraz, w ramach nadzoru właścicielskiego, spółki Favore i Legalsupport. Radę nadzorczą Grupy Money tworzyć mają Jarosław Mikos (przewodniczący rady nadzorczej Grupy Wirtualna Polska), Jacek Świderski (prezes Wirtualnej Polski) oraz nadal Arkadiusz Osiak.
Według Megapanelu serwisy należące do Money.pl odwiedziło we wrześniu br. 3,74 mln internautów (17,21 proc. zasięgu wśród internautów). Grupa Wirtualna Polska (14,75 mln użytkowników; 67,81 proc.), uwzględniając współoglądalność razem z Money.pl, miałaby 15,52 mln (71,3 proc.). Dla porównania Grupa Onet-RASP miała 15,55 mln użytkowników (71,45 proc.), a z przejmowaną właśnie Grupą Nk.pl miałaby 16,53 mln (75,96 proc.).
"Cieszymy się, że grupie wydawniczej Holtzbrinck udało się w końcu znaleźć kupca na Money.pl, który przystał na proponowane warunki" - komentuje Jonny Crowe, CDO Ringier Axel Springer Media AG.
Grupę Money tworzą takie spółki jak: Money.pl (wydawca serwisu o tej nazwie), Business Ad Network (sieć reklamy premium skupiająca serwisy z kategorii Biznes, Finanse, Prawo), Businessclick (sieć reklamy efektywnościowej), Favore i Legalsupport. Znajdują się w niej także serwisy E-prawnik.pl i Favore.pl oferujące usługi prawne online oraz przegląd rynku fachowców dla domu. Grupa prowadzi platformę finansową e-commerce Money2Money. O działalności Money pisaliśmy w magazynie "Press" - tekst można przeczytać na Press.pl.

(KOZ, MAK, 02.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.