Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 26, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konferencja Mediów Polskich będzie stowarzyszeniem, wybrano już komitet założycielski

Konferencja Mediów Polskich, która powołuje Radę Etyki Mediów, będzie stowarzyszeniem. Wczoraj grupa założycielska KMP uchwaliła projekt statutu tego stowarzyszenia.

Nowa Konferencja Mediów Polskich chce kontynuować idee organizacji o tej nazwie założonej w 1994 roku z inicjatywy krajowego duszpasterza środowisk twórczych ks. Wiesława Niewęgłowskiego. - Uchwalony statut przewiduje popularyzację i wdrażanie zasad etyki zawodu dziennikarskiego oraz wybór Rady Etyki Mediów i zapewnienie jej sprawnego działania – mówi Andrzej Maślankiewicz, sekretarz generalny Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej, które od ub.r. przewodniczy KMP.

Nowa KMP będzie działać jako stowarzyszenie, a nie jak dotychczas w formie porozumienia sygnatariuszy. Przewodniczącym wybranego wczoraj komitetu założycielskiego KMP został Piotr Górski, przewodniczący Związku Dziennikarzy w Poznaniu. W skład tego komitetu weszli także Barbara Markowska, przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników Twórczych TVP SA Wizja, i Andrzej Maślankiewicz.

W 2013 roku z KMP wystąpiły TVP, Polskie Radio, Telewizja Polsat i Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. Obecnie w jej skład wchodzi 10 członków: Krajowy Duszpasterz Środowisk Twórczych, Katolicka Agencja Informacyjna, Polska Agencja Prasowa, Stowarzyszenie Dziennikarzy RP, Stowarzyszenie Krajowy Klub Reportażu, Syndykat Dziennikarzy Polskich, Związek Zawodowy Dziennikarzy, Związek Zawodowy Dziennikarzy Radia i Telewizji, Związek Zawodowy Pracowników Twórczych i Technicznych Mediów Polskich "Wizja", Stowarzyszenie Prasy Lokalnej.

- Zależy nam, żeby Konferencja Mediów Polskich była reprezentatywna dla środowiska mediów. Po rejestracji i wyborze zarządu zwrócimy się do mediów, by przystąpiły do stowarzyszenia – mówi Maślankiewicz.

Kadencja dotychczasowej Rady Etyki Mediów upłynęła w maju br. Nowa REM ma być  wybrana po rejestracji KMP.

Zapytaliśmy dziennikarzy, kto ich zdaniem powinien znaleźć się w REM. Przeczytaj kogo do niej wytypowali.

(MW, 26.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.