YouTube startuje z Music Key - konkurentem dla Spotify (wideo)
![](/images/contents/photo_37574_1456634062_big.jpg)
YouTube wprowadza płatny serwis muzyczny - poinformował dziennik “The New York Times”.
Według dziennika, serwis o nazwie Music Key w najbliższych dniach zostanie udostępniony w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i kilku krajach kontynentalnej Europy. Użytkownicy serwisu zyskają (za opłatą) dostęp do całych albumów muzycznych w formie wysokiej jakości plików audio oraz wideoklipów. W początkowej fazie serwis będzie działał w oparciu o model “na zaproszenie”, a od przyszłego roku zostanie udostępniony szerokiej publiczności. Miesięczna opłata za dostęp do Music Key wyniesie 9,99 dol. (użytkownicy, którzy zostali “zaproszeni”, zapłacą o 2 dol. mniej).
Tworząc serwis, koncern Google (właściciel YouTube) podpisał umowy z czołowymi wytwórniami muzycznymi, m.in. Universal, Sony, Warner oraz organizacją Merlin (reprezentującą niezależne wytwórnie).
(LL, 13.11.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)