Prawie co piąty słuchacz radia w sieci jest skłonny płacić za brak reklam
Internauci słuchający radia w sieci wybierają przede wszystkim rozgłośnie znane z eteru – wynika z badania, jakie na zlecenie instytutu Komitetu Badań Radiowych i Polskiego Radia przeprowadził instytut Millward Brown.
Jedną z istotniejszych informacji, jakie daje analiza deklaracji uczestników badań, jest fakt, że 18 proc. respondentów jest skłonnych płacić raz w miesiącu, aby w internetowym radiu nie było reklam.
66 proc. respondentów najczęściej wybiera stacje, które są także dostępne w eterze, a 25 proc. takie, których odbiór możliwy jest wyłącznie w Internecie. 46 proc. badanych odpowiedziało, że o wyborze stacji słuchanej w Internecie w największym stopniu decyduje nadawana przez nią muzyka. 12 proc. słucha lub słuchało wcześniej tej rozgłośni również w eterze, a 9 proc. wybiera ją ze względu na emitowane treści.
Ponad połowę słuchaczy radia w Internecie stanowią osoby z wyższym wykształceniem (52 proc.). Najliczniejszą grupę odbiorców stanowią osoby między 24. a 39. rokiem życia (42 proc.), a 38 proc. respondentów ma 15-24 lat.
Badanie przeprowadzono metodą CAWI w maju br. na próbie 804 słuchaczy radia internetowego.
(KOZ, 14.07.2014)