Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 07, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stowarzyszeniu Twoja Sprawa nie podobają się radiowe reklamy preparatów na potencję

Stowarzyszenie Twoja Sprawa broni dzieci przed reklamami stymulantów poprawiających sprawność seksualną

Stowarzyszenie Twoja Sprawa wytyka nadawcom radiowym, że narażają dzieci, emitując w tzw. czasie chronionym reklamy produktów poprawiających potencję. Nadawcy tłumaczą, że żadnych zakazów prawnych w tym zakresie nie łamią, bo ich nie ma.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa uważa, że reklamy stymulantów poprawiających sprawność seksualną są plagą w radiu. "Zarówno dorośli, jak i dzieci – najmłodsi słuchacze stacji radiowych – wielokrotnie wysłuchują w ciągu dnia informacji o »poprawianiu erekcji«, »nabieraniu ochoty na seks« i byciu »sprawnym seksualnie zawsze i wszędzie«” - pisze w swoim proteście stowarzyszenie. Wylicza ono, że w marcu br. w godzinach 6-20 na antenie 32 rozgłośni radiowych wyemitowano 1353 reklamy tego typu produktów. Stowarzyszenie udostępnia internautom formularze z gotowym apelem/protestem do nadawców.
Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w RMF FM, poproszony o komentarz do sprawy odesłał nas do fan page stacji na Facebooku. Tam napisano: "Radio RMF FM informuje, że reklamy, o których piszą Państwo w e-mail’ach do naszej stacji, są emitowane na antenie RMF FM wyłącznie po godzinie 18:00".
Z kolei Katarzyna Szczepanik, rzeczniczka prasowa Grupy Eurozet, zapewnia, że spoty preparatów na potencję emitowane w stacjach Eurozetu są zawsze dokładnie weryfikowane pod kątem prawnym i nie łamią żadnych obowiązujących przepisów. - Jeśli się przepisy w tym zakresie zmienią, będziemy się do nich stosować - mówi Szczepanik. - Na rynku jest wiele produktów, które są dedykowane sprawom intymnym, jak np. żele intymne, prezerwatywy, leki na hemoroidy czy tampony i podpaski, które są powszechnie reklamowane w różnych mediach - dodaje Szczepanik. 
Producenci preparatów na potencję na reklamę w stacjach radiowych w pierwszym kwartale br. wydali cennikowo 4,8 mln zł (dane Kantar Media). Najsilniej wspieranymi produktami tej kategorii były w tym okresie: Liderin z portfolio Walmarku (2,7 mln zł), należący do Aflofarmu Braveran (1 mln zł), Erekton firmy Olimp Laboratories (0,8 mln zł mln zł) i Clavin należący do Solinea Polska (0,3 mln zł).

(BG, 07.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.