Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 26, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama litewskiej wody mineralnej jest zrobiona wbrew zasadom, ale działa

Zrobiony przez studentów wiral promujący litewską wodę mineralną Vatautas doczekał się polskiej wersji. Mimo że krytykowana przez specjalistów, reklama działa na świadomość konsumentów.

AdWeek uznał reklamę wykonaną przez litewskich studentów za najdziwniejszą kreację 2012 roku. Spot promujący wodę trwa ponad dwie minuty i w abstrakcyjny sposób wymienia jej zalety. W polskiej wersji językowej można go oglądać od 18 listopada br. Ma już ponad 1,3 mln wyświetleń na YouTube. Wodę, którą na polski rynek wprowadziła firma Seruko, można kupić m.in. w marketach Alma, Piotr i Paweł, a także za pomocą sklepu internetowego. 

Mariusz Pitura, dyrektor kreatywny JWT Warszawa, wylicza błędy reklamy, ale zauważa, że mimo to działa ona na świadomość internautów.
- Wszystko jest źle. Zły jest voice over, bo krzyk w reklamie jest niedobry, bo straszy. Zły jest montaż, bo jest stroboskopowy, a to wywołuje padaczkę. Zła jest historia, bo niejasna i przepadłaby w badaniach konsumenckich. Zła idea kreatywna, bo tej klasycznej tutaj nie ma. Zły jest sposób picia wody, bo nieapetyczny. Wszystko jest źle, ale reklama działa. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie efekt w sprzedaży, ale w świadomości klientów na pewno już jest - mówi Pitura. 
Również Lech C. Król, współwłaściciel agencji Adwertajzing, uważa, że ta reklama pozytywnie wpłynie na markę. - Choćby zrobiona za pięć złotych, byle inna od innych. Być może babcia znielubi, a podlotek pokocha. A może na odwrót? Nie ma znaczenia. Bo mnóstwo ludzi zwróci na odmieńca uwagę i w efekcie szaloną wodę kupi, porzucając na jej rzecz niewyraźnych, ostrożnych konkurentów. Dlatego Vytautas ma ogromną szansę zostać silną, niszową marką - prognozuje Król. 
- Jeśli jest tak, jak piszą, że woda jest dostępna w delikatesach Alma oraz Piotr i Paweł, to twórcy wpasowali się z tym filmikiem wprost idealnie, ponieważ młodzi ludzie, czyli główni odbiorcy tej reklamy, raczej nie zaglądają do tych sklepów - mówi Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca w agencji Mosqui.to
- Zrealizowana w japońskiej stylistyce polska wersja litewskiego spotu przypomina trochę historię bąka, który według naukowców ma za małą powierzchnię skrzydeł, żeby latać. Na szczęście bąk o tych ograniczeniach nie wie i lata - podsumowuje Pitura. (DR) 

(26.11.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.