Małgorzata Socha najpopularniejszą ambasadorką marek

Małgorzata Socha (Fot. Michał Kołyga)
Osoby, które budzą najwięcej emocji, przynoszą promowanym przez nie markom najszerszy odzew w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez Press-Service Monitoring Mediów. Największe zainteresowanie w związku z kampanią reklamową dla marki Avon wzbudziła aktorka Małgorzata Socha.
Press-Service Monitoring Mediów przebadał publikacje w prasie, Internecie, radiu i telewizji, które ukazały się od stycznia do czerwca br., pod kątem występowania w nich nazwisk 22 wybranych celebrytek. Spośród wszystkich najczęściej wymienianą jest Magda Gessler – 6745 informacji. Mniej popularne były: Anna Mucha – 2859 publikacji i Justyna Steczkowska – 2796. Wynik powyżej 2 tys. materiałów zanotowały również: Małgorzata Socha, Małgorzata Kożuchowska, Anna Dereszowska i Edyta Herbuś. Informacje na temat Magdy Gessler miały drugi w kolejności wynik w dotarciu – prawie 3,2 mld potencjalnych kontaktów oraz ekwiwalencie reklamowym – blisko 66 mln zł. Jednak to nie Magda Gessler okazała się najpopularniejsza w związku z reklamowanymi produktami. Jej współpraca z producentem Ulgix wygenerowała dopiero 32. wynik pod względem dotarcia publikacji. Z analizy doniesień medialnych pod względem występowania w nich nazwisk wybranych celebrytek w kontekście promowanych przez nie brandów wynika, że największe zainteresowanie mediów wzbudziła Małgorzata Socha w związku z jej udziałem w reklamie marki Avon. Nie tylko wspominano o niej w prasie, Internecie, radiu i telewizji najczęściej – 306 informacji – ale publikacje te osiągnęły najwyższy wskaźnik dotarcia – blisko 240 mln kontaktów z odbiorcami. Gdyby Avon chciał wykupić powierzchnię reklamową o wartości tych materiałów, musiałby przeznaczyć 10 mln zł, na tyle bowiem oszacowano ekwiwalent reklamowy informacji.
(DR, PR)
(17.10.2013)
