Edukacja jest wpisana w nasze DNA
Rozmowa z Olgierdem Dobrzyńskim, country managerem Discovery Networks na Europę Centralną
Kanał Discovery – DMAX – nie otrzymał miejsca na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Będziecie się odwoływać od tej decyzji?
Znana nam jest jedynie informacja o uchwale podjętej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Czekamy na decyzję regulatora, w której zawarte będzie uzasadnienie. Chcemy najpierw zapoznać się z nim.
Jak przyjęliście porażkę w konkursie?
To duże zaskoczenie. Jesteśmy największym producentem kontentu dokumentalnego i poznawczo-edukacyjnego na świecie. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 mld dolarów. Mamy bogatą bibliotekę programową – łącznie 100 tysięcy godzin programów, które moglibyśmy wykorzystać w DMAX. Nieustannie inwestujemy w polskie produkcje, które odnoszą sukcesy na naszych kanałach płatnych. Edukacja jest wpisana w nasze DNA, od kiedy powstało Discovery ponad 25 lat temu i jest fundamentalną częścią naszej misji.
Uważam, że przepadła duża szansa udostępnienia polskim widzom atrakcyjnego kanału, który adresowany byłby do szerokiej widowni. Wierzę, że DMAX istotnie wspomógłby rozwój naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce.
Oferta kanału DMAX byłaby mniej atrakcyjna niż flagowego kanału Discovery Channel?
To byłby całkowicie inny kanał. Discovery Channel jest przecież kanałem płatnym. DMAX nie byłby konkurencją dla oferty Discovery Channel i całego naszego portfolio kanałów dostępnego w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.
Konkurs dla kanału edukacyjno-poznawczego wygrał Fokus TV, którego nadawca pewnie będzie chciał kupować od Discovery kontent. Podzielicie się nim?
W naszym portfolio w Polsce jest 10 kanałów. Mamy więc dość miejsca do wykorzystania naszego kontentu.
Czyli nadawca Fokus TV nic od Discovery nie dostanie?
Tego nie powiedziałem. W naszej strukturze funkcjonuje dział Discovery Enterprises International, który na wielu rynkach zajmuje się sprzedażą treści Discovery innym nadawcom.
Czy kanał Fokus TV ma szansę zdobyć widzów i osiągnąć sukces?
Ma podobne szanse jak każdy z ponad 200 innych kanałów telewizyjnych dostępnych w Polsce. Wszystko zależy od programu i od tego do jakiej grupy będzie adresowany. O tym sukcesie zdecydują widzowie.
Rozmawiał Maciej Kozielski
(11.09.2013)