Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 09, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stopklatka TV oraz Fokus TV będą nadawać naziemnie

Stopklatka SA oraz spółka TV Spectrum, należąca do ZPR SA, dostały miejsca na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wśród przegranych konkursu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jest m.in. koncern Discovery.

Stopklatka TV otrzymała miejsce dla kanału filmowego. Jej nadawcą będzie Stopklatka SA, której większościowym udziałowcem jest Kino Polska TV SA, właściciel Kino Polska. Udziały w spółce ma objąć Agora SA. ”Jedyny w pełni bezpłatny kanał filmowy w Polsce, interaktywna telewizja, współtworzona przez widza, rozbudowana oferta programowa (najlepsze polskie filmy po rekonstrukcji cyfrowej, kino europejskie i światowe, filmy animowane, dokumenty, programy edukacyjne o kinie, publicystyka kulturalna), integracja programu telewizyjnego z treściami internetowymi, edukacja filmowa przy użyciu najnowszych technologii, promocja kina polskiego i światowego, wysokiej jakości przekaz, wsparcie renomowanych partnerów” – deklaruje we wniosku Stopklatka.
Kanał filmowy na multipleksie chcieli nadawać także TV Film (spółka Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Kino Świat oraz firm ZPR SA: Time SA i International Communication), Telewizja Polsat, Mediasat.
Program Fokus TV, który wygrał w konkursie na miejsce dla kanału edukacyjno-poznawczego, będzie prezentować filmy, reportaże oraz inne audycje z takich dziedzin jak: nowe technologie i wynalazki, gospodarka, kultura i historia cywilizacji świata oraz o tematyce podróżniczej, etnograficznej, geograficznej, przyrodniczej i ekologicznej.
Jak podaje KRRiT, Fokus TV ma w sposób atrakcyjny i angażujący wspierać widza w procesie uczenia się, rozwijać jego pasje, pozwalać rozumieć świat i poszerzać horyzonty poprzez ukazywanie najlepszych przykładów z różnych dziedzin od muzyki przez życie społeczne po aktywność sportową, zachęcać do poznawania nowych obszarów np. kultury mniejszości narodowych, budzić zainteresowanie różnymi sferami przynoszącymi korzyści ogólnospołeczne takimi jak ochrona środowiska naturalnego, kultywowanie tradycji historycznej, promowanie zdrowego stylu życia, edukacji, czytelnictwa, kształtowanie wspólnotowych postaw obywatelskich, odpowiedzialności i empatii.
W programie porannym znajdą się audycje skierowane do młodszego widza (np. ”Nauka na wesoło” czy poranne lekcje angielskiego dla dzieci). W godzinach przedpołudniowych zaplanowano audycje edukacyjne dotyczące otaczającej rzeczywistości od wyjaśniania zjawisk i procesów po objaśnianie aktualnych wydarzeń i odkrywanie własnych pasji. (np. dzika natura, biografie, programy poradnikowe dotyczące spraw ogrodniczych, budowlanych, zdrowotnych czy programy geograficzne lub o żeglarstwie).
W prime time przewidziano filmy dokumentalne, audycje o charakterze popularno-naukowym i inne popularne pozycje (np. blok filmów – ”Uwolnić marzenia”, ”Fokus na podróże”, ”Adrenalina”).
O kanał edukacyjno-poznawczy starali się też Discovery Polska, Media Works SA, TVR, Edusat, TVS i spółka Apella, udziałowiec Fratrii, wydawcy tygodnika ”W Sieci”. Wniosek spółki 4fun Media odpadł z przyczyn formalnych.
Miejsca na multipleksie otrzymały również Telewizja Trwam oraz Telewizja Polska (dla kanału dziecięcego TVP ABC). (KOZ)

(09.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.