Dział: WYWIADY

Dodano: Wrzesień 07, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szybki jak Nowosielski

Rozmowa z  Michałem Nowosielskim, dyrektorem kreatywnym agencji BBDO Warszawa

Dlaczego powstały dwa całkiem różne spoty dla kampanii Ministerstwa Sportu i Turystyki propagującej aktywność fizyczną wśród uczniów?
Geneza była taka, że nie wiedzieliśmy, czy Marcin Gortat, albo ktoś w jego stylu, zgodzi się na udział w kampanii. Nie wiedzieliśmy też, czy jego nauczyciel wf-u się do tego nada. Dlatego alternatywnie powstał drugi scenariusz – bez udziału celebryty.


Dlaczego w tym spocie sięgnęliście po gwiazdę?
Bo wszyscy wielcy sportowcy zaczynali od wf-u. Aby mieć w polskim sporcie takich Gortatów dzieci muszą chodzić na wf. W pierwszym filmie gra Marcin Gortat i jego prawdziwy nauczyciel wf-u z technikum. Spot został zrobiony w Łodzi, bo Gortat jest z Łodzi. Niestety w czasie, kiedy kręciliśmy większość zdjęć, jego były nauczyciel pan Zdzisław rzeczywiście musiał wyjechać na zgrupowanie, bo ciągle jeszcze prowadzi treningi.


A spot bez Gortata?
W drugim spocie przekonujemy, że każde dziecko potrzebuje ruchu. Nawet, jak nie chcesz, żeby twoje dziecko było sportowcem, to lekcje wf-u są tak samo potrzebne dla jego prawidłowego rozwoju, jak polski, czy matematyka. Ten film pokazuje przerysowaną sytuację, jaka zdarza się codziennie w tysiącach polskich domów. Rodzice zwalniają swoje dzieci z wf-u na ich prośbę, albo z byle powodu, nawet nie zastanawiając się nad tym. Na ogół to mamy zwalniają swoje córki, ale sytuacja w której to ojciec zupełnie bezrefleksyjnie proponuje zwolnienie swojemu synowi jest bardziej przerysowana.


A dlaczego w tym spocie znalazł się strateg z waszej agencji - Zbigniew Wysocki?
Ponieważ nigdy nie mogliśmy się dogadać i mocno iskrzyło na linii strategia – kreacja, postanowiliśmy z kolegami poszukać dla niego innego zajęcia. Wpadliśmy na pomysł, że może tkwi w nim wielki talent aktorski, a my możemy pomóc mu się rozwinąć na tym polu. Oczywiście żartuję.
Zbyszek jest bardzo dobrym strategiem. Choć taki talent aktorski zdarza się raz na milion strategów. W każdym razie na castingu pokonał wielu aktorów. Ponieważ to mój kolega poprosiłem Kubę Łubniewskiego, który robił zdjęcia, żeby to on dokonał wyboru z shortlisty. I Kuba – nie wiedząc, że Zbyszek jest z agencji – wskazał na niego, jako na swój typ do tej roli. Miałem obiektywne potwierdzenie swojego wyboru.


Kto reżyserował oba filmy?
Reżyserem obu spotów był niejaki Michał Nowosielski. To debiutant choć już cieszy się bardzo dobrą opinią w branży. Mówi się o nim, że nie jest to może jakiś wybitny talent, ale za to jest bardzo szybki. Zrobiliśmy te spoty w jeden dzień zdjęciowy. Mieliśmy pięć lokalizacji, jednego celebrytę w dialogowych scenach i samych naturszczyków. Wszyscy spisali się świetnie. Na planie filmowym byliśmy jak jedna wielka rodzina.

Rozmawiała Agata Małkowska-Szozda
 

(07.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.