Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TV Trwam obawia się, że przyznana jej koncesja może być pułapką

Po przyznaniu, na początku lipca br., Telewizji Trwam koncesji na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zażądała uiszczenia pierwszej raty opłaty koncesyjnej. TV Trwam wietrzy w tym podstęp.

Jak podaje serwis Wpolityce.pl, KRRiT oczekuje od Fundacji Lux Veritatis (nadawca TV Trwam) wpłaty pierwszej raty opłaty koncesyjnej w wysokości 1,3 mln zł. Tymczasem z MUX 1 stacja będzie mogła korzystać dopiero od końca kwietnia 2014 roku, gdy zwolni go Telewizja Polska. Lidia Kochanowicz, dyrektor finansowy Lux Veritatis, stwierdziła na antenie TV Trwam, że po uiszczeniu opłaty za coś, z czego jeszcze nie korzysta, fundacja może zostać oskarżona o niegospodarność. W związku z tym zapowiedziała złożenie zażalenia na decyzję KRRiT. Serwis Wpolityce.pl zastanawia się, czy "KRRiT zastawiła pułapkę na Telewizję Trwam”.
- Te zarzuty są niepoważne. Krajowa Rada nie stosuje żadnej indywidualnej polityki wobec Telewizji Trwam – mówi "Pressewisowi” Witold Graboś, wiceprzewodniczący KRRiT. – Przepisy o opłatach koncesyjnych w równym stopniu dotyczą wszystkich nadawców – dodaje. – Ostrzegaliśmy, że nadawanie na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej jest przedsięwzięciem bardzo kosztownym. Idziemy jednak nadawcom na rękę, rozkładając opłatę koncesyjną na raty – podkreśla. W sumie koncesja kosztuje ponad 10 mln zł.
Gdy KRRiT za pierwszym razem nie przyznała koncesji TV Trwam, środowiska związane z TV Trwam oraz Radiem Maryja organizowały protesty.

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.