Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 14, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Instytut Analiz im. Karola Gaussa zbadał testy psychologiczne TVP

Z opinii Instytutu Analiz im. Karola Gaussa wynika, że do testów psychologicznych pracowników Telewizja Polska użyła w większości nienadających się do tego narzędzi.

Instytut Analiz im. Karola Gaussa sprawdził, czy metodologia testowania kompetencji i procedury rekrutacyjne w Telewizji Polskiej są zgodne z logiką i profesjonalnymi standardami w psychologii. Ekspertyzę wykonali dr Victor Wekselberg i Dariusz Ambroziak. Jak podali przedstawiciele Instytutu, zrobiono to "w trosce o dobre imię profesjonalnych firm doradczych, które dbają o jakość i rzetelność swoich usług”. Ekspertyzę wykonano „pro publico bono jako głos w toczącej się dyskusji”.
Jak informowaliśmy, szykując się do przeniesienia poza TVP większości dziennikarzy, telewizja robi im badania psychologiczne. Odbywają się one w ramach procedury wyboru koordynatorów – czyli tych 170-180 spośród ponad 600 dziennikarzy, którzy nie będą musieli przechodzić do firmy zewnętrznej, lecz zachowają etaty w TVP. Badani odpowiadają m.in. na pytania, czy lubią majsterkować, czy czytają poezję, czy zostawiliby dziecko pod opieką sąsiadki. Mieli też opisać, jak zachowają się w różnych sytuacjach – kiedy np. reporter ulegnie wypadkowi, zepsuje się kamera, a przedstawiciel władz zagrozi telewizji sądem. Działający w TVP związek zawodowy Wizja uznał te badania za uwłaczające godności dziennikarzy.
Z analizy Instytutu im. Karola Gaussa (pełna ekspertyza na stronie Press.pl) wynika m.in., że z 10 kompetencji wymaganych na stanowisku koordynatora aż sześć nie zostało owskaźnikowanych – tzn. brak punktów odniesienia do oceny, czy badany spełnia oczekiwania pracodawcy i wykazuje się daną kompetencją w odpowiednim stopniu. Z kolei badanie zainteresowań (testowe pytania np. o to, czy lubią majsterkować) nadawałoby się raczej do testowania osób stojących u progu wyboru zawodu, a nie dziennikarzy z wieloletnim stażem. Taki test nie pozwala ocenić, jak dobrze badani wykonywaliby zadania koordynatora.
Z tą opinią zapoznało się też kierownictwo TVP, w tym odpowiedzialne za testy biuro kadr. - Ogromnie nas cieszy profesjonalna dyskusja, która toczy się na temat zastosowania przez pracodawców metod doboru, promocji, czy oceny personelu – stwierdza Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - Niemniej jednak musimy zwrócić uwagę, że opinia ta - co mniej czy bardziej wprost przyznają sami jej autorzy - nie uwzględnia specyfiki telewizji, jej kontekstu organizacyjnego czy uwarunkowań prowadzonego postępowania – dodaje. (RUT)

(14.08.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.