Poprawa wyników Agory wymagałaby dalszej restrukturyzacji
Poprawa wyniku operacyjnego Agory w drugim kwartale rok do roku jest konsekwencją obniżenia kosztów i działań restrukturyzacyjnych przedsiębiorstwa.
Wyniki sprzedażowe nie wydają się wskazywać na perspektywę rychłego odbicia na rynku reklamowym. W wielu segmentach rynku reklamowego dostrzegalne jest natomiast pogłębienie trendów spadkowych. To oznacza, że dalsza poprawa wyniku operacyjnego spółki wymagałaby kontynuacji działań restrukturyzacyjnych i optymalizacji kosztowej.
Nieco światła co do kontynuacji bądź zmian kierunku koncentracji biznesowej Agory oczekiwałbym przy okazji ogłoszenia przez Agorę nowej strategii na najbliższe lata. Najprawdopodobniej będzie ona zawierała dalszą intensyfikację działań zmierzających to współdzielenia treści z platformą internetową oraz poszerzenie działalności o segment telewizyjny, na co wskazywałyby starania o koncesję na cyfrowe nadawanie kanału telewizyjnego we współpracy z grupą Kino Polska. To byłby element, który mógłby długofalowo wpłynąć na wyniki spółki.
(14.08.2013)