Polskie media udowodnią, jak ważne w języku są "ą" i "ę"

Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, we wtorek 21 lutego przeprowadzona zostanie kampania mająca zwrócić uwagę na znaki diakrytyczne, które coraz rzadziej używane są przez Polaków.
By uświadomić Polakom, jak ważne jest stosowanie znaków diakrytycznych, dziś polskie media nie będą ich używać. W ramach kampanii "Język polski jest ą-ę" z prasy (m.in. "Gazeta Wyborcza", "Puls Biznesu"), portali internetowych (m.in. Onet.pl), największych stacji telewizyjnych i radiowych (m.in. Radio Zet) znikną polskie znaki. W radiach puszczane będą popularne piosenki polskich wykonawców, których teksty będą pozbawione "ą" i "ę".
Spoty promujące akcję zostaną wyświetlone w warszawskim metrze.
Akcję wspierają m.in. prof. Jerzy Bralczyk, rysownik Henryk Sawka i muzyk Jacek Bryndal. Patronatem kampanii jest Rada Języka Polskiego, organizatorem - agencja Ogilvy & Mather. (DR, PAP)
(21.02.2013)
