Reklama Cukru Królewskiego wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama Cukru Królewskiego narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Wprowadza konsumentów w błąd, wykorzystując ich niewiedzę lub brak doświadczenia.
Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargę wniesioną przez konsumenta przeciw kampanii reklamowej Cukru Królewskiego (Sudzucker Polska). Chodzi o spot pod hasłem "Żaden inny cukier nie jest tak słodki jak Królewski". W opinii skarżącego każdy cukier ma identyczny skład, stąd użycie stwierdzenia, że akurat Królewski jest słodszy niż inne tego rodzaju produkty, może wprowadzać konsumentów w błąd. Skarżący wniósł o wskazanie badań, na podstawie których Sudzucker Polska używa takich sformułowań w swojej reklamie.
Właściciele marki Cukier Królewski tłumaczyli Komisji Etyki Reklamy, że w reklamie nie ma mowy o tym, jakoby ich produkt był najsłodszy bądź słodszy od produktów konkurencji. Hasło "Żaden inny cukier nie jest tak słodki jak Królewski" miało jedynie pokazywać unikatowość produktu, a użyte w reklamie sformułowanie „tak słodki" ma bardzo szeroki kontekst i nie odnosi się do składu, metody produkcji czy też właściwości samego produktu.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama wprowadza konsumentów w błąd i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy, powinna więc być zmodyfikowana.
Przedstawiciele Sudzucker Polska poproszeni przez "Presserwis" o komentarz w sprawie decyzji Komisji Etyki Reklamy przekazali, że nie mają do dodania nic więcej ponad to, co przedstawili w postępowaniu. (BG)
(08.11.2012)
