Dział: WYWIADY

Dodano: Wrzesień 16, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chcemy wzmocnić markę Bloomberg

Rozmowa z Davidem McQuaidem, szefem warszawskiej redakcji Bloomberg News

Poprzedni „BusinessWeek” nie przyjął się w Polsce. Dlaczego teraz miałoby się udać?
Zmieniło się w tym kraju prawie wszystko: z jednej strony jest więcej profesjonalnych dziennikarzy ekonomicznych i redaktorów, z drugiej inne jest rozumienie biznesu w Polsce. Nasi potencjalni czytelnicy rozumieją przełożenie wpływu globalnej gospodarki na Polskę i jej powiązanie ze światem. Międzynarodowe tematy, które kiedyś mało interesowały polskich biznesmenów, dziś są arcyważne.


Bloomberg ma jednak klientów w Polsce, więc ci najbardziej zainteresowani mogą mieć dostęp na bieżąco do Waszych newsów.
Nasz główny interes w wydawaniu pisma w Polsce to rozwój marki Bloomberg. Jesteśmy dobrze znani w wąskim kręgu biznesu, a chcemy się przebić do szerszego. Taka też była logika kupna „BusinessWeeka” w Stanach: na rynkach finansowych Bloomberg był dobrze znany, lecz do mainstreamu biznesu marka nie mogła się przebić. Wydawanie magazynu to umożliwiło.


Nie podają Państwo, ile terminali ma Bloomberg w Polsce. Czy ich klienci są pierwszą potencjalną grupą docelową nowego pisma?
Agencja Bloomberg nie crossuje klientów serwisu z czytelnikami tygodnika. Na całym świecie mamy ponad 300 tysięcy terminali, podczas gdy sprzedaż tygodnika wynosi ponad 900 tysięcy egzemplarzy. To pokazuje, że sukces nowego pisma na polskim rynku nie będzie zdeterminowany przez liczbę odbiorców Bloomberga w Polsce. Point Group Business Unit musi sama zbudować tutaj bazę czytelników.

rozmawiała Renata Gluza

(16.09.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.