Reklama PZU na YouTube tylko dla dorosłych
Internetowy film pod tytułem "PZU młodzi kierowcy - Bez babci", będący częścią zintegrowanej kampanii przygotowanej przez agencję K2 wspólnie z Leo Burnett, Starlinkiem i ACR, został zablokowany przez YouTube.
48-sekundowy film przygotowany przez K2, nawiązujący do oficjalnego spotu telewizyjnego kampanii, można było oglądać na kanale Grupy PZU w serwisie YouTube. Przez niespełna tydzień zrobiło to ponad 42 tys. użytkowników, zarówno za pośrednictwem kanału YouTube, jak i aplikacji mobilnej z QR kodem. 21 czerwca produkcja została oznaczona jako nieodpowiednia dla osób poniżej 18. roku życia i obecnie można zobaczyć ją tylko po zalogowaniu się. - Wystarczy, że jedna osoba zgłosi, że treści naruszają zasady serwisu, a YouTube podejmuje działania. Rozmawialiśmy z YouTube i w tym przypadku zablokowanie filmu nastąpiło rzeczywiście po zgłoszeniu jednej osoby - mówi Marta Krajenta z K2. Dariusz Maciołek, kierownik zespołu e-marketingu w Grupie PZU, sugeruje, że "zablokowanie filmu świadczy tylko o tym, że konkurencja zauważyła, jak mocnym graczem staje się PZU w grupie młodych klientów ubezpieczeniowych". Film można zobaczyć na Facebooku na fan page marki.(MDA, 28.06.2011)
