Na przekształceniu Ery w T-Mobile najwięcej zarobi telewizja i outdoor

Prosta, innowacyjna i kompetentna - taka ma być marka T-Mobile w Polsce. 5 czerwca br. zastąpi ona Erę.
Brand wprowadza Polska Telefonia Cyfrowa, która od końca ub.r. należy do Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile. PTC nie zmieni nazwy, ale będzie mieć nowe logo - "T”, i hasło - "Chwile, które łączą". Wczoraj firma ogłosiła szczegóły rebrandingu Ery. Operacja pociągnie za sobą zmianę wystroju wszystkich salonów, materiałów biurowych, wizytówek i opakowań kart. Internauci będą przekierowywani ze strony Ery na stronę T-Mobile automatycznie. Wprowadzeniu marki towarzyszyć będzie kilkumiesięczna, intensywna kampania reklamowa. Pierwsze teaserowe spoty będą emitowane jeszcze w maju, przez dwa tygodnie. Później T-Mobile będzie prowadzić regularne promocje swoich ofert i taryf. Za działania będą odpowiadać firmy współpracujące dotychczas z PTC: agencje G7 i Saatchi & Saatchi oraz dom mediowy Starcom. Paweł Szarkowski, dyrektor biura marketingu usług abonamentowych PTC, zapowiedział, że operator pracuje nad odświeżeniem wizerunku Heyah. Jak zapewnił Miroslav Rakowski, prezes zarządu PTC, brand nie zniknie z rynku, bo jest zbyt wartościowy, by z niego zrezygnować. – Heyah pokaże jeszcze swoją łapę – mówił Rakowski na konferencji. Dotychczasowe umowy klientów Ery pozostaną bez zmian, będą oni jednak mogli korzystać z nowych ofert - m.in. nielimitowanych połączeń w ramach abonamentu w obrębie Polski i w krajach, gdzie obecny jest T-Mobile. Będzie to ósmy rebranding, jaki przeprowadzi T-Mobile, i rekordowo szybki, przygotowany w cztery miesiące. Prezes Rakowski potwierdził, że może kosztować ok. 100 mln zł. Jakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimedia Group, przewiduje, że ta operacja przebuduje rynek polskich mediów. – Czerwiec to dobry termin na przeprowadzenie rebrandingu, skorzystają na nim wszystkie media, najbardziej telewizja i pewnie outdoor - mówi. Jego zdaniem rebranding Ery może tylko chwilowo zmienić pozycję PTC w rankingu wydatków reklamowych. Według danych cennikowych Kantar Media za ub.r. liderem pod względem wydatków reklamowych wśród telekomów jest Polkomtel SA (operator sieci Plus), który w ub.r. wydał na reklamę 712,7 mln zł. Drugi jest PTK Centertel (Orange) - 567,2 mln zł, a trzecia - Polska Telefonia Cyfrowa - 508,6 mln zł. Spółka P4 (Play, Play Fresh) przeznaczyła na reklamę 319,7 mln zł. Kwoty te nie uwzględniają uzyskanych przez reklamodawców rabatów.(RYD, 20.05.2011)
