Viacom Blink! latem zadebiutuje w Polsce

Latem zadebiutuje w Polsce nowy kanał rozrywkowy skierowany głównie do kobiet – Viacom Blink! Już zapewnił sobie miejsce u pierwszych operatorów kablowo-satelitarnych.
Kanał stworzą Viacom International Media Networks, którego częścią jest MTV Networks Polska, i producent telewizyjny Endemol. Polska będzie pierwszym rynkiem, na który trafi ten kanał. W momencie startu Viacom Blink! dostępny będzie dla abonentów platformy satelitarnej N i sieci kablowej Multimedia Polska. Sprzedażą reklam w nim zajmować się ma broker At Media, obsługujący już pozostałe kanały MTV Networks Polska. W ramówce nowego kanału znajdą się m.in. seriale (”Rozpalić Cleveland”, ”Ekipa ratunkowa”), programy lifestylowe (”Make Me A Supermodel”, ”Gok's Fashion Fix”), formaty rozrywkowe i reality (”Wielka miłość małych ludzi”, ”Nieustraszeni”) oraz programy i seriale dokumentalne (”Sekrety zbrodni”). Początkowo ofertę programową stanowić ma kontent pozyskany od firmy Endemol. – Zależy nam, by w przyszłości pojawiły się również inne programy, na przykład z biblioteki programowej stacji z koncernu Viacom International Media Networks, czy też filmy z oferty znanych wytwórni filmowych, a także programy stworzone specjalnie z myślą o polskim widzu – mówi Karina Łudź, specjalistka ds. PR w MTV Networks Polska. Uruchomienie Viacom Blink! wsparte zostanie kampanią reklamową. Na razie jej szczegóły nie są znane. MTV Networks Polska od niedawna oferuje też operatorom stację dla przedszkolaków Nick Jr. Dostępna jest już w ofercie lokalnych kablówek. Nick Jr. zapewnił sobie również miejsce w Cyfrowym Polsacie, ale nie wiadomo, kiedy platforma włączy go do swojej oferty. MTV Networks Polska w planach ma również wprowadzenie do Polski kolejnego – po muzycznym MTVNHD – kanału w wysokiej rozdzielczości: dziecięcego Nickelodeon HD. Ma nadawać w polskiej wersji językowej. Na razie nie ruszyła zapowiadana na jesień ub.r. stacja dla mężczyzn Spike. Spośród kanałów MTV Networks Polska największy udział w rynku ma Viva Polska (0,58 proc., a w grupie komercyjnej: 1,09 proc.). Udział Nickelodeon wynosi 0,56 proc., Comedy Central – 0,36 proc. (w grupie komercyjnej 0,63 proc.), MTV Polska – 0,27 proc. (w grupie komercyjnej 0,5 proc.), a Comedy Central Family – 0,15 proc. (w grupie komercyjnej 0,26 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement za okres 1 stycznia – 10 kwietnia br.(KOZ, 09.05.2011)
