PKO Bank Polski zmienia identyfikację wizualną
07.04.2011, 09:05

PKO Bank Polski rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej, która obejmuje również logo.
Nowe logo PKO Banku Polskiego pojawiło się już wcześniej, w kampanii rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Kampania ta, z udziałem Szymona Majewskiego, wykorzystuje także nowy slogan reklamowy: "PKO Bank Polski. Dzień Dobry". W samym logo zmieniono kolorystykę (jasnoniebieski i pomarańczowy zastąpiono ciemnoniebieskim i czerwonym) oraz czcionkę (na cienką, zaokrągloną). Nazwa została skrócona z "PKO Bank Polski" do "Bank Polski". Zmiany w systemie identyfikacji wizualnej przygotowała agencja White Cat Studio we współpracy z Karolem Śliwką, autorem znaku firmowego banku (skarbonki) zaprojektowanego w 1967 roku. "Kolorystyka niebiesko-pomarańczowa była przebrzmiała, nie komunikowała takiej jakości, na jakiej nam zależało. Kolor monety nad skarbonką ma teraz akcent polskości. Granat wpadający w czerń to barwa poważniejsza i bardziej dostojna w obiorze" – tłumaczył zmiany Michał Łojewski, grafik z White Cat Studio, w rozmowie z "Gazetą Wyborczą". Arkadiusz Łoś, brand consulting & CI director w agencji Dragon Rouge, ocenia: - To nie jest pomysł nowatorski, choć nie można mu odmówić mocnych stron. Brawo przede wszystkim za usunięcie członu PKO i pozostawienie w napisie tylko "Bank Polski". W ten sposób ostatecznie rozprawiono się z duplikacją. Dobrym tropem jest także odchudzenie liter, nadanie im lekkości, bo dzięki temu logo i jednocześnie wizerunek banku zostały odświeżone i odmłodzone. Wiele do życzenia pozostawia z kolei część kompozycyjna. O ile w wersji horyzontalnej całość jeszcze się broni, o tyle w wersji wertykalnej kompozycja jest zachwiana.(DOK, 07.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
