Kampania BZ WBK już bez gwiazdy
14.10.2010, 08:13
Pod hasłem ”Zapraszamy do przyjaznego banku!” BZ WBK realizuje swoją najnowszą kampanię reklamową. Dzięki tym działaniom chce pozostać wśród banków najbardziej znanych na rynku.
Celem akcji jest zakomunikowanie obecności BZ WBK wśród banków oferujących najwyższą jakość obsługi. Z badania ATP (Advanced Tracking Programme) realizowanego miesięcznie przez Millward Brown SMG/KRC dla ING Banku Śląskiego (dane z sierpnia br.) wynika, że pod względem znajomości spontanicznej marki BZ WBK zajmuje szóstą pozycję. Pierwszy jest PKO BP, a za nim kolejno: ING, Bank Pekao, Bank Millennium, Lukas Bank. W najnowszą kampanię BZ WBK nie zaangażował już gwiazdy i zrezygnował ze spotów w telewizji (przypomnijmy, że wcześniej w kampaniach banku występowali Gerard Depardieu, John Cleese, Danny DeVito). Piotr Gajdziński, rzecznik prasowy BZ WBK, tak wyjaśnia zmianę strategii: - Gwiazda jest tylko w największych kampaniach, a ta do nich nie należy. We wrześniu BZ WBK przejęła hiszpańska grupa finansowa Santander. Specjaliści od marketingu spodziewali się, że do momentu załatwienia wszystkich formalności związanych z przejęciem kampanie BZ WBK nie będą już tak spektakularne - i raczej będą nastawione na to, by klienci nie odeszli i nie zapomnieli o marce. Fachowcy spodziewają się, że później Santander przeprowadzi rebranding BZ WBK i nada bankowi swoją nazwę. Obecna kampania realizowana jest w Internecie (Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia.pl), dziennikach (”Gazeta Wyborcza”, ”Polska”, ”Dziennik Gazeta Prawna”, ”Rzeczpospolita”), tygodnikach (”Newsweek Polska”, ”Forum”, ”Polityka”, ”Gala”) i potrwa do końca października. Przygotowały ją agencja GPD i dom mediowy Universal McCann.(MŁ, 14.10.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
