Zmiany w badaniu Megapanel PBI/Gemius

Zmodyfikowano sposób prezentacji danych w badaniach Megapanel PBI/Gemius. Celem jest poprawa funkcjonalności zestawień.
Megapanel PBI/Gemius umożliwia teraz sprawdzanie oglądalności każdej domeny internetowej oddzielnie, tworzenie rankingów po domenach, w każdej kategorii tematycznej i ogólnego rankingu domen internetowych. Daje także możliwość m.in.: wykonywania rankingów w oparciu o nowe kategorie, np. e-commerce, które uwzględniać mają rozwój Internetu w ostatnich latach oraz najnowsze trendy i zjawiska na rynku internetowym. Każda z badanych przez użytkowników kategorii ma zawierać pełny ranking witryn i serwisów, z uwzględnieniem zarówno serwisów stanowiących część większych witryn np. portali internetowych, jak i samodzielne witryny. To pierwsze z serii zmian zapowiadanych przez Gemiusa i PBI. W kolejnych pojawią się dwa nowe wskaźniki: affinity index dla populacji i zasięg w populacji, pozwalające precyzyjniej określić potencjał reklamowy witryn internetowych.(DOK, 06.07.2009)
