Wydanie: TV & WIDEO 2017
Szukasz wiedzy i inspiracji o efektywnej komunikacji mediowej?
tv.tvnmedia.pl - Platforma wiedzy o efektywnej komunikacji w dynamicznym świecie mediów.
Jak umiejętnie wykorzystywać nowe trendy komunikacyjne, nie gubiąc przy tym sprawdzonych i efektywnych rozwiązań? Jak na bieżąco weryfikować skuteczność strategii mediowych?
Te i wiele innych pytań codziennie zadają sobie osoby odpowiedzialne za komunikację marek.
I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie silna dynamika rozwoju rynku mediów, która sprawia, że odnalezienie odpowiedzi na powyższe pytania przestaje być jednoznaczne i oczywiste.
Bierzemy udział w istotnym momencie ewolucji rynku mediów. Wraz z rozwojem technologii ewoluują zachowania konsumenta. Przykładem jest kontent telewizyjny, który znacznie zmienił skalę dystrybucji. Obecnie widz ma do niego dostęp na wielu otaczających go ekranach. Tego typu zmiany potwierdzają konieczność ciągłej optymalizacji efektywnego dotarcia z przekazem marketingowym.
Branża mediowa na całym świecie dyskutuje i dzieli się najnowszą wiedzą w zakresie efektywności dotychczasowych form dotarcia i ich roli w zmieniającej się rzeczywistości. W Polsce brakowało platformy, z której można czerpać bieżącą wiedzę na temat globalnych danych w zakresie efektywności mediów w obecnej rzeczywistości. Biuro reklamy TVN Media wyszło z inicjatywą odpowiedzi na tę potrzebę, powołując projekt tv♥ poświęcony wiedzy i inspiracji na temat roli telewizji w obecnym ekosystemie mediów.
Rozmawiamy z Piotrem Tyborowiczem, członkiem zarządu TVN SA i dyrektorem biura reklamy TVN Media, aby poznać szczegóły i ideę tej inicjatywy.
„Celem projektu tv.tvnmedia.pl jest wsparcie w dostępie do najnowszej wiedzy i inspiracji na temat efektywnej komunikacji we współczesnym świecie mediów. Telewizja i jej digitalowe otoczenie wzbogacają się o nowe możliwości, redefiniując swoją rolę w komunikacji. Wyzwaniem współczesnego marketera jest czerpanie z nowych trendów, nie gubiąc przy tym sprawdzonych i efektywnych elementów media miksu. Na międzynarodowych rynkach prowadzone są projekty starające się tę wiedzę uporządkować, m.in.: Screenforce w Niemczech, Thinkbox w Wielkiej Brytanii czy Think TV w Australii. W Polsce brakowało dostępu do takiej wiedzy.
Biuro reklamy TVN Media, jako podmiot stawiający przede wszystkim na efektywność rozwiązań mediowych, chce umożliwić swoim klientom dostęp do międzynarodowej wiedzy w obszarze badań na temat skutecznej komunikacji.
21 listopada 2016 roku w światowy dzień telewizji, powołaliśmy platformę tv.tvnmedia.pl, a w dwa miesiące później, 1 lutego 2017 roku, zorganizowaliśmy pierwszą w Polsce konferencję poświęconą roli tv w erze ewolucji rynku mediów – tv day. W wydarzeniu wzięło udział blisko tysiąc przedstawicieli domów mediowych, reklamodawców oraz nadawców z Polski i zagranicy. Blisko 90 proc. ankietowanych uczestników konferencji zadeklarowało chęć polecenia tv day innym przedstawicielom branży mediowej.
Od startu platformy tv.tvnmedia.pl średnia miesięczna liczba użytkowników wynosi ok. tysiąca osób, co stanowi znaczną część przedstawicieli rynku mediowego w Polsce. Zarówno liczne zainteresowanie udziałem w wydarzeniu tv day, jak i statystyki użytkowników platformy tv.tvnmedia.pl potwierdzają potrzebę rozwoju projektu.
Zależy nam na kontynuacji i rozbudowie prowadzonych działań, tak by jak najlepiej odpowiadała na potrzeby użytkowników.
Wspólnie z SAR uruchamiamy projekt #opiniejuroraeffie. To zupełnie nowa inicjatywa umożliwiająca marketerom dostęp do unikalnej wiedzy członków jury Effie Awards, którzy na platformie tv.tvnmedia.pl podzielą się wnioskami ze strategii najbardziej efektywnych kampanii reklamowych w Polsce.
Obecnie pracujemy też nad mechanizmem ułatwiającym użytkownikom platformy tv.tvnmedia.pl jeszcze szybsze odnalezienie pożądanych treści. Już wkrótce uruchomimy na tv.tvnmedia.pl search engine mającą na celu wsparcie naszych klientów w codziennym poszukiwaniu konkretnej wiedzy potrzebnej do tworzenia efektywnych rekomendacji mediowych.
Platforma tv.tvnmedia.pl to miejsce, gdzie udostępniane są wyniki międzynarodowych badań na temat skuteczności działań reklamowych, globalnych trendów w zakresie efektywności strategii komunikacji oraz najnowszych wniosków dotyczących efektywnej inwestycji w media. Poza globalnymi raportami publikujemy również wyniki własnych badań realizowanych we współpracy z jednostkami badawczymi w Polsce. Za merytorykę platformy odpowiada dział strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.
Ogromnie cieszy nas, że rynek docenia jakość merytoryczną platformy, ale również oprawę graficzną projektu, która dostała nominację w tegorocznym konkursie KTR w kategorii design”.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter