Multimedia Polska uruchomiły sprzedaż telewizji cyfrowej
Abonenci sieci kablowej Multimedia Polska z Gdyni, Gorzowa Wielkopolskiego i Lublina mogą już korzystać z usługi cyfrowej telewizji kablowej.
Zasięg cyfrowej oferty Multimediów obejmuje 136 tys. klientów, docelowo będzie to 450 tys. spośród wszystkich 600 tys. abonentów. Operator oferuje w pakietach cyfrowych 37 kanałów (m.in. Canal+, National Geographic Wild, TV 1000, E!, Wedding TV, NASN, Adult Channel, XXL). To pierwsza sieć kablowa w kraju, która wprowadziła do oferty cyfrowej kanał nadawany w wysokiej rozdzielczości – jest nim anglojęzyczny National Geographic Channel HD. Wykupując cyfrowe pakiety, trzeba dopłacić do analogowego pakietu Komfort (49,99 zł miesięcznie), np. Cyfrowy Basic kosztuje 19 zł. Dekodery dla Multimediów dostarcza firma ADB, producent m.in. Nbox-ów platformy cyfrowej N (ITI Neovision). W najbliższych miesiącach operator wprowadzi dodatkowe usługi dostępne tylko drogą cyfrową – m.in. wideo na żądanie, oparte na technologii MHP aplikacje interaktywne: telezakupy, gry, obsługę poczty e-mail i komunikator - będzie z nich można korzystać na ekranie telewizora. Przed marcowym debiutem na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Multimedia Polska zapowiedziały, że na cyfryzację przeznaczą 60-70 mln zł pozyskanych z emisji akcji. Na razie wydatki na ten cel wyniosły 20 mln zł, a przed końcem roku mają przekroczyć 30 mln zł.(AG, 11.05.2007)
