Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 21, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zoom TV zwiększył udział w grupie 4+, a Nowa TV w komercyjnej 16-59

Pod koniec roku Zoom TV i Metro znikną z MUX 8 (fot. Pixabay.com)

W listopadzie w grupie ogólnej 4+ z ogólnotematycznych stacji z ósmego multipleksu naziemnego tylko Zoom TV miał lepszy wynik niż przed rokiem. W grupie komercyjnej zyskała jedynie Nowa TV.

W grupie ogólnej 4+ Zoom TV (Grupa Kino Polska) zanotował średnio 0,59 proc. udziału (wzrost z 0,54 proc. w listopadzie 2024 roku). Telewizja WP (Wirtualna Polska Media) uzyskała średnio 0,4 proc. udziału (spadek z 0,63 proc.). Nowa TV (Grupa Polsat Plus) nieznacznie zmniejszyła udział w rynku z 0,36 proc. do 0,35 proc., a Metro (TVN Warner Bros. Discovery) – z 0,2 proc. do 0,18 proc.

Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 Zoom TV miał 0,54 proc. udziału (spadek z 0,55 proc.), Telewizja WP – 0,44 proc. (spadek z 0,69 proc.), Nowa TV – 0,4 proc. (wzrost z 0,38 proc.), a Metro – 0,19 proc. (spadek z 0,25 proc.).

Pod koniec roku Zoom TV i Metro znikną z MUX 8. Nadawcy obu stacji nie zdecydowali się na przedłużenie koncesji naziemnych. Kanały pozostaną w dystrybucji kablowo-satelitarnej. Jedynym chętnym w konkursie KRRiT na miejsca na MUX 8 jest Telewizja Republika SA z kanałem Republika 2. Ogłoszono już konkurs na drugie wolne miejsce.

Na MUX 8 nadają też prawicowe kanały informacyjne. Republika uzyskała w listopadzie średnio 5,49 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 4,78 proc. rok wcześniej, a wPolsce24 – 1,53 proc. (rok do roku wzrost z 0,78 proc.). W grupie komercyjnej 16-59 Republika zanotowała 3,24 proc. (wzrost z 2,33 proc.), a wPolsce24 – 0,74 proc. (wzrost z 0,42 proc.).

Do połowy lutego na MUX 8 był też ViDoc TV (Red Carpet Media Group). Jego nadawca – spółka Red Carpet TV – jest zadłużony i znajduje się w stanie upadłości. W listopadzie stacja nadająca już tylko w płatnych ofertach kablowych – jako ViDoc TV 1 – notowała średnio 0,02 proc. udziału w 4+ (rok do roku spadek z 0,1 proc.) i 0,02 proc. w 16-59 (spadek z 0,09 proc.).

Dane obejmują całkowity udział w rynku, a więc również widownię kablowo-satelitarną.

Dane: Nielsen Media.

(MNIE, 21.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.