Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 21, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Rutkowski nie odpowiada już za sponsoring w Orlenie

Michał Rutkowski współtworzył blog sportowy Supergigant.blox.pl. Przetłumaczył m.in. biografie koszykarzy: Michaela Jordana, Kobe Bryanta i Phila Jacksona (fot. materiały prasowe)

Z Orlenu odchodzi Michał Rutkowski, dyrektor biura sponsoringu sportowego, odpowiadający też za komunikację działań sponsoringowych.

"Jedną z konsekwencji zatrudnienia się w spółce skarbu państwa, zwłaszcza na wysokim stanowisku, jest świadomość, że to praca sezonowa. Wypowiedzenie warto mieć zawsze przy sobie, bo nie znasz dnia ani godziny. Nigdy nie wiesz, kiedy się przyda, niezależnie od merytoryki" - napisał Michał Rutkowski na swoim profilu na LinkedIn. Dodał, że przyszedł do koncernu, aby "transformować markę Orlen po 8 upolitycznionych latach".

W rozmowie z "Presserwisem" dodaje: - Moja blisko pięćsetdniowa przygoda w Orlenie dobiegła końca, ale kiedy przyjaciele i znajomi z branży pytają mnie, czy żałuję, że półtora roku temu zrezygnowałem z dobrej pracy w agencji reklamowej, odpowiadam, że nie żałuję ani jednego dnia. To tu pracowałem z fantastycznym zespołem, razem z którym zrealizowaliśmy projekty, które dały mi mnóstwo frajdy i satysfakcji, to tu zyskałem mnóstwo nowej energii i wiary w siebie, to tu nabyłem nowych doświadczeń i kompetencji, które będą procentować w dalszej części kariery, to tu nawiązałem zupełnie nowe zawodowe relacje. Dostawałem mnóstwo sygnałów o tym, że to idealna praca dla mnie i że jestem do tej pracy idealny. Także teraz, po nagłej informacji o zakończeniu współpracy. Może nieskromnie - uważam, że to prawda.

Zaznacza, że w interesie podatników jest, żeby fachowcy ze świata biznesu nie bali się przechodzić do państwowych spółek. - Bo wnoszą tam nowe, świeże biznesowe podejście, kulturę efektywności, odpowiedzialności za wynik i umiejętność racjonalnego zarządzania kapitałem, który w tym przypadku jest kapitałem publicznym - dodaje. I cytuje SMS, jaki otrzymał od jednego ze współpracowników na pożegnanie: "Fajnie, że próbowałeś odgruzować skamielinę, jaką tu zastałeś”. 

Rutkowski pracę w Orlenie zaczął w sierpniu 2024 roku. Przed Orlenem pracował jako dyrektor zarządzający w agencji Altavia Kamikaze + K2. Do K2 dołączył w 2020 roku, a po kupieniu firmy przez Altavia Kamikaze w 2023 roku odpowiadał za dział create. Wcześniej - od 2016 roku - w Agorze zajmował się strategią i działanianiami marketingowymi B2B i B2C dla portalu Gazeta.pl. Był też zastępcą dyrektora generalnego Grupy naTemat. Pracował w grupie agencji marketingowych DDB, m.in. jako dyrektor strategiczny i dyrektor zarządzający agencji digitalowej Tribal DDB.

W listopadzie w Orlenie stanowisko dyrektor wykonawczej ds. sponsoringu objęła Sylwia Snopkiewicz. Poprzednio była związana z Sigmą Bis (re58 po rebrandingu), agencją mediową należącą do Orlenu i PZU. Odpowiadała tam za obszary client service, new business i strategii. Zastąpiła w Orlenie Lidię Kołucką, która odeszła z firmy.

(AMS, 21.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.