Innovation: McDonald’s Polska reklamodawcą roku, DDB Warszawa agencją komunikacyjną, OMD Group agencją mediową
Agencją komunikacyjną roku została DDB Warszawa (fot. materiały prasowe)
9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne – to tegoroczny bilans zwycięzców w konkursie Innovation. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group. Po raz drugi przyznano także Pierścienie Marketing Master by SAR.
Podczas gali w warszawskim Multikinie Złote Tarasy ogłoszono tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2025 – wydarzenia, którego celem jest promowanie odważnych i oryginalnych rozwiązań w biznesie, komunikacji i mediach. Innovation docenia także projekty wprowadzające innowacje w biznesie, zgłaszane przez marki oraz start-upy.
Jurorzy wyróżnili nagrodami Best off Innovation dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to "Flood-made Billboards", stworzony przez Saatchi & Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia "Psia Brać". To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, by zwrócić uwagę mediów i darczyńców oraz zebrać 210 tys. zł na ich odbudowę.
Druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za "SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej".
Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.
"Działalność naukową, edukacyjną i artystyczną profesora Dragana łączy to samo podejście: odwaga, gotowość do eksperymentowania i podważanie status quo. Profesor przypomina nam, że w świecie pełnym zmian warto kierować się ciekawością. Zachęca, by robić swoje – tak jak on – bez "zawsze", "nigdy" i "na pewno", z otwartością na przyszłość" – mówiła, wręczając statuetkę, Ania Podskarbi, członkini Komitetu Innovation, growth director WPP Media.
Firmą Roku została wybrana Żabka. W swojej laudacji Marta Szufranowicz, strategy & growth director Gong, zwróciła uwagę na to, jak wyjątkowo marka rozumie i wdraża innowacje: "[…] nagradzamy firmę, która innowacje demokratyzuje, dając do nich dostęp milionom swoich klientów. Ma ducha start-upu, nie bojąc się nowości i zmian, choć skala działań zupełnie start-upu nie przypomina".
Wydarzeniem Roku ogłoszono "Pospolite ruszenie AI", czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.
Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Microsoft na Europę Centralną. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu. Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki – general manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz – co-founder i creative director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska – head of media strategy w dentsu Polska (Innowacje w Mediach).
Ponadto na gali zostały przyznane także Pierścienie Marketing Master by SAR. Jest to ranking wyróżniający najbardziej wszechstronnych marketerów. Druga edycja podsumowała wyniki trzech konkursów organizowanych w 2025 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: KTR, Effie i Innovation. Powstało zestawienie liderek i liderów, którzy potrafią łączyć trzy filary marketingu: kreatywność, efektywność i innowacyjność.
Nagrody trafiły do dyrektorów marketingu następujących firm: McDonald's, ING Bank Śląski, Grupa OLX, Mondelēz i LOTTE Wedel. Złoty pierścień: McDonald’s (Michał Arament, CMO). Srebrny pierścień: ING Bank Śląski (Barbara Pasterczyk, CMO), Grupa OLX (Anna Adrian, head of marketing Otodom & OLX RE; Michał Wiśniewski, head of marketing OLX Jobs + OLX PL; Filip Fiedorow, marketing director OLX Europe), Mondelēz (Vira Ponomarenko, marketing director, Poland and Baltics), LOTTE Wedel (Krzysztof Bogacz, marketing, strategy and innovation director).
(AMS, 26.11.2025)










