Republika bez decyzji o kontynuacji współpracy z Polsat Media. Sakiewicz tłumaczy
W październiku kanał Republika miał średnio 5,55 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Do końca roku obowiązuje umowa pomiędzy naziemną Republiką i biurem reklamy Polsat Media na sprzedaż reklam w tej stacji – nieoficjalnie ustalił "Presserwis". Na razie nie wiadomo, czy współpraca będzie kontynuowana.
Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji, pytany o decyzję o ewentualnym końcu współpracy z Polsat Media odpowiada: – Na razie wszystkie opcje są otwarte, ale chcemy, żeby nasz udział w rynku reklam odpowiadał naszej oglądalności.
Sakiewicz: "Efekty pośredników są rozczarowujące"
Sakiewicz pytany z kolei o wprowadzenie do oferty któregoś z brokerów drugiego kanału nadawcy – Republiki Plus – stwierdza: – Być może to dobry moment, by myśleć o tworzeniu własnych możliwości. Zasięgi, które mamy w pierwszym kanale, dają takie podstawy.
Czytaj też: Republika chce zebrać 250 tys. zł na transmisję z uroczystości 11 listopada
Czy więc nadawca myśli o samodzielnej sprzedaży reklam? – Dotychczasowe efekty pośredników są rozczarowujące – mówi Tomasz Sakiewicz.
Do końca lipca 2014 roku Republika sprzedawała reklamy samodzielnie. Następnie weszła do oferty Polsat Media. Z kolei Republika Plus nie nadaje reklam i nie jest monitorowana przez Nielsena. Ma też na razie niewielki zasięg. Jest dostępna np. w Avios i T-Mobile.
Republika zmaga się z odpływem reklamodawców
Główny kanał Republiki z odpływem reklamodawców zmaga się od początku 2024 roku. Część firm, np. Ikea czy mBank, wycofała się z Republiki po wypowiedziach m.in. publicysty Marka Króla o tym, że imigrantom należy "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz że "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie".
Czytaj też: Muzeum Magdaleny Ogórek gotowe. "Z powodu jego budowy stałam się ofiarą hejtu"
Pod koniec stycznia 2025 roku Jerzy Owsiak – prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – ogłosił z kolei, że WOŚP nie będzie już współpracować z firmami reklamującymi się w Republice. W trakcie konferencji prasowej powiedział, że był atakowany przez tę stację, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych i że grożono mu śmiercią. Stwierdził także, że Republika odmówiła wyemitowania reklamy jednego z klientów, bo spot nawiązywał do finału WOŚP.
Według Nielsen Media w październiku kanał Republika miał średnio 5,55 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (rok do roku wzrost z 4,57 proc.) i 3,32 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 2,01 proc.).
Czytaj też: Słowik i Figurski skazani w postępowaniu nakazowym, bo nie autoryzowali wypowiedzi
(MNIE, 05.11.2025)










